مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۴ طرح عمرانی در مناطق عشایری استان به بهره‌برداری رسید و بیش از هزار خانوار عشایری از مزایای آن بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۶۵
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از بردسکن، محمد حسین جعفری در آیین بهره برداری از پنج طرح عمرانی در شهرستان بردسکن افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تملک دارایی‌های سرمایه ای استان و مالیات بر ارزش افزوده با هزینه ۴۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است که با بهره‌برداری از آنها هزار و ۹۶ خانوار عشایر استان از مزایای آن بهره‌مند شدند.

جعفری افزود: این پروژه‌ها شامل احداث منبع ذخیره آب، خط انتقال آب، بهسازی چشمه، مرمت قنوات، حفر چاه عمیق، احداث ابنیه فنی، تسطیح و بازگشایی راه‌های عشایری و ساخت ساختمان های اداری می‌باشد.

وی همچنین گفت: در این دهه همچنین عملیات احداث خط انتقال آب به محله‌های عشایری در شهرستان‌های سرخس و خوشاب آغاز می‌شود.

مدیرکل عشایر استان خراسان رضوی ادامه داد: پروژه عملیات شن‌ریزی و تسطیح راه عشایری "سیناب"، احداث ابنیه فنی در مناطق عشایری "چاه تلخ"، پروژه حفر چاه "چشمه سفید"، بهسازی چشمه سارها در محله عشایری "محمد زورآب" و پروژه بهسازی چشمه "هادی" از جمله این طرح‌ها می‌باشد که در دهه مبارک فجر در مناطق عشایری شهرستان بردسکن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اعتبار صرف شده برای این طرح ها در شهرستان بردسکن را ۳۵ میلیارد ریال عنوان کردو افزود:با بهره‌برداری از این پنج طرح بیش از ۱۴۰ خانوار عشایری شهرستان بردسکن از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

مدیر کل عشایر استان خراسان رضوی به طرح تولید گوشت قراردادی در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح ۵۰ هزار راس دام با تخصیص ۹ هزار تن جو و در قرارداد با ۶۸۰ خانوار عشایری استان تولید می شود که در شهرستان بردسکن تولید چهار هزار و ۸۳۰ راس دام با ۸۷۰ تن جو برنامه ریزی شده است.

۱۴ طرح عمرانی در مناطق عشایری خراسان رضوی به ثمر نشست/بهره‌مندی بیش از هزار خانوار عشایری خراسان رضوی از مزایای طرح‌های دهه فجر

ارسال نظرات
پر بیننده ها