شهیدی از دیارآفتاب؛

یادی از شهید انقلاب «ایوب شریفی آشتیانی»

شهید ایوب شریفی اولین شهید انقلاب در شهرستان آشتیان که سال ۵۷ در تظاهرات خیابانی علیه رژیم پهلوی به شهادت رسید؛ در فرازی از وصیت‌نامه شهید «ایوب شریفی آشتیانی» آمده است: از فرمان امام خمینی سرپیچی نکنید.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۳۸
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از زمره دلاور مردان بزرگی بود که طعم ظلم ستمشاهی را با تمام وجودش احساس کرده بود و از مبارزینی بود که تحت تربیت مکتب انسان ساز تعالیم قرآن و دین روح بزرگش را صیقل داده بود.

درست روز ششم آذر ماه ۱۳۳۱ بود که در شهرستان آشتیان و در خانواده ای متدین و تلاشکر کودکی چشم به جهان گشود که نام او را ایوب نهادند؛ تا شاید در راه دین و دینداری همچون ایوب پیامبر، صابر و استوار باشد.

به سن مدرسه که رسید تحصیلات ابتدایی را در آشتیان گذراند و برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرد.

اهل دل بود و صمیمی، منزلش محفل مبازرات فعال مذهبی علیه رژیم طاغوت بود و با درس گرفتن از قرآن و نهج البلاغه و مطالعه کتب مختلف دینی از جمله آثار شهید مطهری شخصیت خویش را شکل داد.

پس از اخذ مدرک دیپلم و گذراندن خدمت سربازی در دادگستری تهران استخدام شد ولی روح انقلابی وی با دادگستری حق و ناحق آمیخته طاغوت سازگاری نداشت.

لذا از دادگستری استعفاء داده به شهر خود آشتیان بازگشت و در آموزش و پرورش مشغول به تعلیم و تربیت جوانان شد.

هدفش خدمت صادقانه و خدمت به مردم محروم بود و افشای چهره پلید رژیم شاهنشاهی به همین خاطر در تظاهرات های خیابانی و پخش اعلامیه های امام خمینی (ره) فعالیت بسیار داشت.

سرانجام در هجدهمین روز از آذر ماه ۵۷ مطابق با هشتم محرم الحرام در پی تظاهرات های خیابانی علیه رژیم پهلوی در حالی که شعار انقلابی سر داده بود قلب پاکش هدف تیر مزدوران شاهنشاهی قرار گرفت و روح پاکش به ملکوت اعلا پرواز کرد.

در فرازی از وصیت نامه این شهید گرانقدر می خوانیم:

از فرمان امام خمینی سرپیچی نکنید که به خدا روز محشر روسیاه هستید که ایشان به حق نایب امام زمان (عج) هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار