امام جمعه درگز در همایش تجلیل از مادران قهرمان پرور این شهرستان گفت: از دامن زن انسان هایی به جامعه تحویل داده می شود که برکاتشان نه یک جامعه بلکه بشریت را به ارزشهای والای انسانی می کشاند.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۴۱
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

صلاح و فساد هر جامعه ای دست زنان آن جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ایروانی امام جمعه شهرستان درگز در همایش تجلیل از مادران قهرمان پرور به نقش زنان در جامعه پرداخت و گفت: صلاح و فساد هر جامعه ای از صلاح و فساد زنان آن جامعه سرچشمه می‌گیرد. زن اولین و مهم ترین تربیت کننده نسل آینده است و پرورش دهنده ای است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که برکاتشان نه یک جامعه بلکه بشریت را به ارزشهای والای انسانی بکشاند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در همین رابطه می فرماید که از دامن زن مرد به معراج می رسد، اگر چه در امورات جامعه حضور مردان بیشتر از زنان احساس می شود اما در پسا پرده تفکرات همه ی آنان حضور تربیت و همراهی زنان ملموس است و این نشان دهنده اهمیت زنان در جامعه است.

وی با اشاره به هجمه دشمن بر تغییر فرهنگ زنان اعلام کرد: سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، وقتی زن خانواده مورد هدف قرار گرفته شد، حاصل آن که تربیت نسلی صالح و سالم است، امکان پذیر نخواهد شد.

امام جمعه درگز گفت: نقش زنان به ویژه مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلای اسلامی و ایثار و فداکاری آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس کمتر از نقش شهیدان نیست.

حجت السلام ایروانی در پایان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و نقش انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه زنان در جامعه گفت: بدون شک جایگاه و شخصیت زن و نقش او از لحاظ فردی و اجتماعی در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را نمی‌توان یکسان دانست. امروز به حمد الهی و همت جمهوری اسلامی ایران زنان ما در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و غیره نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز حائز رتبه های برتر می باشند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها