خبرهای داغ:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تامین فوری تجهیزات بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در دست ساخت یازهرای دزفول را صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، بهرام عین اللهی در جریان بهره برداری از ۲۶ طرح بهداشتی درمانی دزفول گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا (س) در شروع دولت سیزدهم ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ۲ سال اخیر به ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی با بیان اینکه دستور تامین و خریداری فوری تجهیزات این بیمارستان را داده‌ام تا همزمان با اتمام ساختمان بتوانیم تجهیزات پزشکی را نیز مستقر کنیم، افزود: نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان یازهرا پیش بینی شده است و امیدواریم در هفته دولت سال آینده به عنوان یکی از زیباترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های کشور به بهره برداری برسد.

عین اللهی درخصوص ویژگی‌های بیمارستان یازهرای دزفول می‌گوید: این بیمارستان به صورت چندضلعی ساخته شده و با بیمارستان‌های موجود تفاوت دارد و امید است با به کارگیری این بیمارستان بتوانیم در پیشرفت علم و دانش بیشتر کار کنیم.

بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی در خوزستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه بهره برداری ۸۶ طرح بهداشتی درمانی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ۶۰ طرح از این تعداد مربوط به اهواز و ۲۶ طرح مربوط به دزفول بود که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

عین اللهی با اشاره به بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید بندر امام خمینی، مجتمع سوانح سوختگی قمر بنی هاشم دزفول و بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دزفول، افزود: ۲ خوابگاه دانشجویی در اهواز و دزفول در مجموع به ظرفیت ۸۰۰ دانشجو، ام آر آی بیمارستان شوش و بخش گاما اسپکت بیمارستان بزرگ دزفول نیز بهره برداری شدند.

وی به بازدید از طرح بیمارستان گلستان اهواز و بهره برداری از بخش شتاب دهنده این بیمارستان اشاره و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم بخش درمان سرطان استان خوزستان را بیشتر تقویت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به فعال شدن بخش رادیوآنکولوژی در اهواز می‌گوید: دزفول نیز توانسته پیشرفت بسیار خوبی در درمان سرطان داشته باشد، به طوری که تنها پت اسکن استان خوزستان در شهرستان دزفول مستقر است.

عین اللهی با بیان اینکه دستگاه‌هایی نظیر پت اسکن می‌توانند در تشخیص و درمان سرطان کمک کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکنون ۹ رشته تحصیلی داشته که اخیرا ۵ رشته جدید به این رشته‌ها اضافه شده ضمن اینکه ۳ رشته دیگر نیز در شرف دریافت مجوز است.

برگزاری یک کنفرانس بین المللی به میزبانی دزفول


وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات تغییرات اقلیمی در کشور به دزفول سپرده شده است، افزود: یک کنفرانس بین المللی با حضور مهمانان خارجی در این زمینه اوایل اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار می‌شود.

عین اللهی ادامه داد: این کنفرانس را به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته‌ایم چراکه ما هیچ محدودیتی برای پیشرفت در نقاط مختلف کشور نداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها