خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان:

افزایش ۵ برابری مجازات تعزیراتی بازدارنده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: افزایش ۵ برابری جرایم تعزیراتی به منظور پیشگیری در بازار استان بازدارنده است و می‌تواند موجب جلوگیری از وقوع و یا تکرار جرایم واحد‌های صنفی شود.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۱۴
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

مهدی طیبی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در دزفول گفت: علاوه بر افزایش چشمگیر مجازات، پلمب واحد صنفی متخلف و نصب تابلوی تخلف بر سر در واحدهای متخلف از موارد قانونی است که اجرای آن می‌تواند در بازدارندگی وقوع تخلف موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با اصناف متخلف بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با متخلفان و رفاه حال مردم استفاده می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجعی شبه قضایی زیرمجموعه وزارت دادگستری صلاحیت رسیدگی به پرنده‌ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان و همچنین کالا و خدمات را به عهده دارد.

ورود بیش از ۲۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی خوزستان در امسال

طیبی وظیفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی را رسیدگی به گزارش مراجع نظارتی بازار مانند اتاق اصناف، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و سایر مراجع دانست و گفت: علاوه بر رسیدگی، صدور حکم و اجرای پرونده‌های تخلفات صنفی، ماموران تعزیزات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی تنظیم بازار مشارکت دارند.

وی افزود: ۲۴ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده طی ۱۰ ماه نخست امسال وارد تعزیرات حکومتی خوزستان شده است که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۱۶۱ پرونده مربوط به جرایم مرتبط با کالا و خدمات، چهار هزار و ۵۰۸ پرونده مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و ۶۸۲ فقره نیز مربوط به جرایم بهداشتی، درمان و دارو بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها