خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: امسال ۱۷۰ هزار رای اولی در خوزستان واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۹۵۷۸۰۴۳
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مصطفی امانی پور با اشاره به واجد شرایط بودن ۱۷۰ هزار رای اولی برای حضور در انتخابات امسال بیان کرد: واجدین شرایط از یازدهم اسفند ماه ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات امسال شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از مراجع ۴ گانه در تایید صلاحیت افراد نقش دارد افزود: این اداره کل از سوی دیگر با ارائه خدمات شناسنامه‌ای به مردم و احراز هویت آنان در انتخابات نقش تاثیرگذاری دارد.

امانی پر همچنین با بیان اینکه جوانان و نوجوانان بویژه رای اولی‌ها موتور محرکه برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند گفت: نقش رای اولی‌ها نیز بسیار تعیین کننده است و این گروه برای اولین بار تجربه سیاسی و مشارکت در امری سیاسی را می‌آموزند.

وی گفت: پایگاه فوری صدور شناسنامه در خوزستان نخواهیم داشت ولی در صورتی که افراد قصد حضور در انتخابات را دارند می‌توانند برای صدور شناسنامه به شعب ثبت احوال در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان همچنین افزود: اگر به صورت موردی شخصی برای شرکت در انتخابات شناسنامه اش مشکل و نیاز به تعویض داشته باشد، در سراسر استان حتی در روز رای گیری آمادگی برای تعویض شناسنامه وجود دارد.

همچنین سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان پیشتر با اشاره به اهمیت مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات گفته بود: آموزش و پرورش در ادامه فعالیت‌های خود، در حال پیگیری برای شرکت جدی دانش‌آموزان رای اولی در انتخابات پیش رو است و به این منظور، برنامه‌های مهمی تدوین کرده است تا حضور حداکثری در انتخابات رقم بخورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها