خبرهای داغ:
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اجرای چهارمین مرحله رهاسازی گوزن زرد ایرانی در زیستگاه‌های استان از رهاسازی ۱۰ راس گوزن در دز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۸۱۶۰
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سید عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ادامه رهاسازی گوزن‌های زرد ایرانی در زیستگاه‌های اصلی خود یعنی در جنگل‌های دز و کرخه در حال انجام است و در این خصوص، چهارمین مرحله رهاسازی گوزن‌ها در زیستگاه دز روز گذشته (۲۰ بهمن‌ماه) انجام شد.

وی با اشاره به در اولویت‌ بودن احیای زیستگاه‌ها و گونه‌ها در خوزستان افزود: در این راستا ۱۰ راس گوزن زرد ایرانی در دز رهاسازی شده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در سه مرحله قبلی و این مرحله، تعداد زیادی گوزن زرد ایرانی از اقصی نقاط کشور زنده‌گیری شدند و به این زیستگاه‌ها انتقال یافتند. امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم سیستم‌های ردیابی گوزن‌ها را نیز در مناطق دز و کرخه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌ها به جوامع محلی برای حمایت از گونه گوزن زرد گفت: در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای آموزش و همراه کردن جوامع محلی برای حمایت از این گونه انجام شده است و اکنون، مردم و مسئولان از انجام این کار استقبال می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها