به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر،جلسه روشنگری"کتاب صعود چهل ساله" با حضور حلقه صالحین و شوراهای پایگاه مطهره و با سخنرانی عضو فعال پایگاه در فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۰۹
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش‌خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو فعال پایگاه در فارسان، در ابتدا بیان داشت:کتاب صعود چهل ساله مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران بر اساس آمارهای بین‌المللی تالیف «سید محمد حسین راجی» و «محمدرضا خاتمی» است و کتاب دکل نیز مستندسازی داستانی گام دوم انقلاب از زبان «روح‌الله ولی ابرقویی» است.کتاب صعود چهل ساله نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال به کدامیک از آرمان‌های عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم‌سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمان‌های انقلاب دست پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:دهه فجر انقلاب اسلامی را طلیعه نور امید در دل آزادی خواهان جهان دانست وگفت: این دهه  سرآغاز بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب جهان است. انقلاب اسلامی که با رهبری امام خمینی(ره)، منشأ تغییرات شگرفی در ایران، منطقه و جهان شده است. اگر چه که این انقلاب ابعاد زیادی دارد اما به نظر می رسد بعد فرهنگی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی:کتاب صعود چهل ساله،مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی:بدون شک بارزترین صفت حکومت پهلوی در وابستگی به دولت های بیگانه و علی الخصوص امریکا معنا پیدا می کرد. این در حالی است که یکی از اصول مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل استقلال از چنان ارج و منزلتی برخوردار گردید که همراه اصل آزادی در کنار اسلام، به عنوان اصل تفکیک ناپذیری به قانون اساسی جمهوری اسلامی وارد شد و حفظ استقلال وظیفه آحاد ملت و دولت و کارویژه اصلی سیاست کشور تلقی گردید. مقوله استقلال از نظر بنیان گذار جمهوری اسلامی یکی از شاخص های مهم و جزو آرمان های اصلی انقلاب به شمار می رود.

عضو فعال پایگاه در فارسان، در پایان سخنان خود به معرفی کتاب صعود چهل ساله پرداخت و بیان کردند:پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در چهاردهه گذشته بنابر آمارهای بین المللی نشانگر موفقیت‌های جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و کمبودهاست. جهت آشنایی بیشتر با دستاوردهای غرور آفرین ملت مسلمان ایران، کتابی تحت عنوان «صعود چهل ساله»، که ثمره تلاش نزدیک به ۷۰ نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مطالعه بیش از ۱۷ هزار ساعت است.میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌هایی از قبیل عدالت، استقال، معنویت، آزادی، کرامت زن، مردم‌سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی … را با استفاده از نزدیکترین و متناسب‌ترین شاخصه‌های بین المللی به آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. نکته منحصر به فرد درباره کتاب مذکور این است که ارجاعات آن به معتبرترین منابع بین المللی نظیر داده‌های اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، سازمان جهانی سلامت، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و دیگر مراجع آماری جهانی مستند شده است.

ارسال نظرات