یادداشت؛

مردمی بودن راز ماندگاری انقلاب اسلامی

مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب دلایل استحکام، تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۶۴
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسج استان مرکزی از فراهان؛ فاطمه سادات فراهانی کارشناس ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران و از فعالان فضای مجازی در یادداشتی نوشت: امام خمینی(ره) با نهضت انقلاب اسلامی آرامش را از غرب گرفت و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی این دلهره و آشفتگی موج می‌زند و روز به روز استکبار را در برابر اقتدار ایران دستاچه‌تر می‌کند.

در طول تاریخ چهل و پنج ساله انقلاب همواره دشمنان برای ضربه به این نظام با هزینه‌های هنگفت با ترفندهای نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با جنگ، تحریم، فتنه، اغتشاش و جنگ شناختی با بکارگیری همه شیاطین عالم و عوامل آن‌ها به نتیجه نرسیدند.
انقلاب‌ اسلامی ایران به غیر از دیگر انقلاب‌های مهم جهان است؛ این انقلاب رنگ و بویی خدایی دارد و بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفته و خالقان این انقلاب هم ملت ایران هستند و پیروزی این انقلاب احیای دین بود.

ایدئولوژی انقلاب روسیه برگرفته از آموزه‌های مارکس و حول محور «اقتصاد» و «تضاد طبقاتی» شکل گرفت، و شعار انقلاب فرانسه هم «آزادی، برابری و اخوت» بود.

با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دو انقلاب مشهور فرانسه و روسیه می‌توان گفت که انقلاب کبیر فرانسه، برای آزادی و رفاه. و انقلاب روسیه، برای عدالت و برابری بوده است. اما انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برگرفته از ارزش‌های اسلامی و برای خدا و معنویت بود.

انقلاب کبیر فرانسه رویکرد سیاسی و انقلاب روسیه کاملاً اقتصادی بود اما انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و معنوی بود.
ماهیت خدایی انقلاب، مطابقت با فطرت انسان ها، مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب دلایل استحکام، تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

کشور ایران با انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشوری که در دوران پهلوی تحقیر شده و از توسعه و پیشرفت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت قرار گرفت و بدون توقف با حرکتی رو به جلو بسیاری از معادلات را تغییر داده و زمینه‌های لازم را برای تحقق آرمان‌های بزرگ خود فراهم کرده است.

محافل غربی اعتراف می‌کنند که ایران در قیاس با خیلی از همسایگانش یک کشور با ثبات و مقتدر است و در حال حاضر چشم انداز ژئو سیاسی ایران نسبت به دهه اول بعد از انقلاب بسیار مثبت‌تر شده است.

پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی شکل گرفته است که همه قدرت‌های بزرگ دنیا ملت این سرزمین را در تحریمی سراسری در حوزه‌های مختلف قرار دادند و حتی در مقطعی از دادن سیم خاردار هم نیز دریغ می‌کردند، اما در این شرایط ملت ایران و به خصوص با جوانان غیور ایران زمین، بلندترین گام‌ها را در حوزه تحولات علمی و فناوری های شگفت انگیز کشور در عرصه های دفاعی، هوافضا، پزشکی و...در طول این ۴۵ سال برداشته‌اند.

این انقلاب آرامش را از سران غرب گرفته و برهم‌زننده توازن قوای قدرت‌های جهانی است. دشمن از این اقتدار، پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی عصبانی و خشمگین است و دست به هر توطئه و ترفندی زده و خواهد زد تا مانع رشد و بالندگی این انقلاب مردمی شود ما باید هوشیار باشیم که راهبرد مقابله با این نقشه‌ها جهاد تبیین است.

به همین جهت است که جهاد تبیین یک فریضه است همه موظف هستند در این زمینه وارد میدان شوند هر کسی یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظف است.

بایستی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب بیان شود، دشمن می‌خواهد این‌ها را کتمان کند و اجازه ندهد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان و صنعت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دیده شود.

انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فدا است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت ظهورش را در عصر حاضر قرار داده است.

این انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب اسلامی در راه رسیدن به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک شده است.

این انقلاب آرامش را از سران غرب گرفته و برهم‌زننده توازن قوای قدرت‌های جهانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار