رویترز: صدها هزار ایرانی فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند

خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در گرماگرم جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شعار "مرگ بر اسرائیل" سر داده و پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.
کد خبر: ۹۵۷۸۷۵۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

رویترز: صدها هزار ایرانی فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند

رویترز در ادامه گزارش امروز از جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران نوشت که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، در یک سخنرانی تلویزیونی آمریکا و برخی کشورهای غربی را به حمایت از "جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه" متهم کرد.

به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، اقشار گوناگونی از جمله سربازان، دانشجویان، روحانیون و مقام های ارشد سیاسی و نظامی در راهپیمایی امروز شرکت کردند. زنان چادری نیز با بچه‌ های کوچک خود به خیابان‌ های سراسر ایران آمده و بسیاری از آنان عکس ‌هایی از آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب را حمل می‌ کردند.

به گزارش بسیج، راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز به صورت همزمان در یک هزار و ۴۰۰ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور انجام شد.

مراسم رسمی از ساعت ۱۰ صبح با تلاوت قرآن و چتربازهای نیروهای مسلح و گلباران آغاز شد و ظهر با سخنرانی رئیس جمهور و قرائت قطعنامه پایان یافت.

آیت الله رئیسی در مراسم میدان آزادی تاکید کرد: امروز کسانی که می‌خواهند غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند، کافی است آنچه در این روزهای غزه مقتدر و قهرمان می‌گذرد را نگاه کنند و جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و کودک‌کشی را ببینند.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا و برخی از کشورهای غربی حامی این جنایت‌ها هستند، اینها اگر به خدا معتقدند به خدا، ‌ اگر به وجدان معتقدند به وجدان و اگر به تاریخ معتقدند به تاریخ، چگونه پاسخ خواهند داد؟

وی اضافه کرد: هرچه زودتر باید بمباران بر مظلوم غزه قطع شود. بدانید رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است، فقط می خواهند زمان را بگذرانند والا مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

مراسم دهه فجر در بیش از ۷۰ کشور از ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار شد و ۷هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش‌ دادند.

ارسال نظرات