خبرهای داغ:
یادداشت/

انقلاب اسلامی ایران در میدان دوازدهم ملایر

همدان-فرماندار ویژه ملایر گفت:انقلاب اسلامی مردم ایران تصویری زیبا در آینه میدان دوازدهم ملایر به تصویری می‌کشد که در آن می‌توان عزت و ابتکار عمل نظام اسلامی در حکمرانی و نقش بی‌بدیل مردم در پیشرفت کشور را دید.
کد خبر: ۹۵۷۸۷۹۴
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:

فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط هیئات اجرایی و نظارت به اتمام رسیده است و با وجود آنکه احتمال تایید صلاحیت تعداد دیگری در روند رسیدگی به شکایات در روزهای آینده منتفی نیست اما تغییرات محتمل، تفاوت قابل اعتنایی در اعداد ایجاد نخواهد کرد و می‌شود نگاهی آماری به داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر داشت و تحلیلی کوتاه ارائه کرد.

ابتدا نگاهی آماری:

یکم؛ در این دوره ۱۸۵ نفر پیش ثبت نام و ۱۰۱ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.

دوم؛ بعد از بررسی صلاحیت‌ها، تعداد افراد حاضر در میدان دوازدهم تا امروز به ۷۰ نفر رسیده است.این یعنی تایید صلاحیت حدود ۷۰ درصد داوطلبان. در عین حال این تعداد نسبت به ۲۶ نفر میدان یازدهم، رشد چشمگیر ۲۶۹ درصدی را نشان می دهد.

سوم؛ ۷ نفر از بانوان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضرند که نسبت به ۳ نفر دوره یازدهم افزایش بیش از دو برابری را ثبت نموده‌اند.

چهارم؛ ۱۹ درصد از حاضران در رقابت ۱۴۰۲ دارای مدرک دکتری، ۷۴ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد کارشناسی و ۱ درصد هم حوزوی هستند.

پنجم؛ به لحاظ سنی ۹ نفر داری سنین زیر ۴۰ سال هستند در حالیکه در دوره قبل داوطلبانی با این سنین نداشتیم. ۳۱ نفر در سنین ۴۱ تا ۵۰ سالگی، ۲۴ نفر در سنین ۵۱ تا ۶۰ سالگی و ۶ نفر هم در سنین ۶۱ تا ۷۰ سالگی هستند.

و حالا نگاهی تحلیلی به آمار موصوف؛:

یکم؛ استقبال بی نظیر افراد در ثبت نام رقابت دوازدهم نشان از اعتبار بالای نظام انتخاباتی کشور و اهمیت بی‌بدیل مجلس شورای اسلامی در ساحت حکمرانی ایران دارد ضمن آنکه نقش این نهاد قانونگذار روز به روز عیان تر می‌شود.

دوم؛ تعداد افراد تایید شده و نسبتش با کل ثبت نامی ها، دلیلی محکم و  شاهدی صادق بر مردم سالاری نهادینه در نظام اسلامی است که در طلیعه گام دومش طیف وسیعی از گرایشات و سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به رسمیت می شناسد و میدان را برای رقابت آنها فراهم می‌سازد.

سوم؛ حضور بیشتر بانوان، جوانان و افراد با مدارج علمی بالا که نشان از اعتماد به نفس و نقش پذیری بیشتر اجتماعی آنها دارد، نکته مهم دیگری است که نباید از آن غفلت شود و این تنها نمونه ای از موفقیت انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی ایرانیان است.

دقت در سطور بالا ما را به فرامتنی می‌رساند و آن اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران در ۴۵ سالگی تصویری زیبا و شورانگیز در آینه میدان دوازدهم ملایر به تصویری می‌کشد تصویری که در آن هم می‌توان عزت، حکمت، اعتماد، اعتبار و ابتکار عمل نظام اسلامی در حکمرانی و سیاست‌ورزی را دید و هم می‌توان نقش بی بدیل مردم در پیشبرندگی و پیشرفت کشور را به نظاره نشست و این یعنی موفقیت چشم نواز انقلاب اسلامی ایران در تأسیس و نهادینه سازی مردم سالاری دینی.

و حالا انقلاب اسلامی مردم ایران، این یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) با نثار جان عزیزترین فرزندانش از جمله ۱۱۰۰ ستاره درخشان ملایر و به رغم دشمنان و بدخواهان ۴۵ ساله شد.

پاینده و مانا باد انقلاب اسلامی ایران.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲

انتهای پیام/

ارسال نظرات