خبرهای داغ:
معصومه نیک پور بانوی ۳۲ ساله از شهرستان خمام استان گیلان است که از سن نوجوانی در کنار مادرش با هنر حصیر بافی آشنا شده و با دست‌های هنرمندش آثاری خلاقانه را ثبت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۸۸۳۱
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، بانویی که امروز یکی از کارآفرینان در هنر حصیر بافی است و از سال ۹۷ با ۵۰۰ هزار تومان سرمایه اکنون موفق به ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر شده است.

نیک پور بانویی که زمینه آموزش بانوان را فراهم کرده است و با برگزاری آزمون ها آنان را برای دریافت مجوز به سازمان میراث فرهنگی معرفی میکند.

یکی از شعارهای این بانوی کارآفرین آموزش به شرط ایجاد اشتغال است حرفه آموزی در حصیر بافی را با انواع مختلف به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر یاد داده است، آموزش هایی که رایگان و بدون دریافت ریالی پول باشد.

آموزش حصیر بافی به شرط اشتغال

نیک پور از راه اندازی چهار فروشگاه در شهرستان خمام میگوید که در آن صنایع دستی حصیر بافی را به فروش می رساند و حتی به بازار در این شهرستان اکتفا نکرده و هنرهای دستی زنان شهرستانش را در استانهای تهران تبریز و قزوین نیز عرضه میکند.

از مغازه های کوچک شهرستان خمام گرفته تا شنبه بازار گیلان میزبان صنایع دستی حصیر بافی زنانی است که با عشق بر حصیر گره زده و آثاری زیبا و هنرمندانه را خلق میکنند.

این بانوی هنرمند از انواع حصیر بافی بر روی آینه طرح های فانتزی، مینی ساک و کلاه و ... میگوید که با نوآوری و هنر بنیان نقش و نگار حصیر را بر روی جعبه های چوبی و کارتونی میزنند و آنها را روانه بازار میکنند.

آموزش حصیر بافی به شرط اشتغال

این بانوی کارآفرین درباره نیاز این شهرستان به یک بازاریاب قوی گفت: باید از این طریق صنایع دستی این استان را نه تنها در کشور بلکه به عنوان یک اثر فاخر در سطح جهان عرضه کند.

نیک پور از حمایت مالی و پشتیبانی قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج اظهار داشت: ۱۰۰ میلیون تسهیلات پرداخت و زمینه آموزش بانوان را فراهم کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها