از جهاد برای خدا تا ساخت سوله اشتغال‌ در محله‌ای محروم+ فیلم و عکس

گروه جهادی علوی سمنان در راستای جامع عمل پوشاندن به شعار خدمت رسانی برای تحقق پیشرفت و عدالت در یکی از مناطق کم برخوردار این شهر اقدام به ساخت سوله اشتغال کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۸۸۴۴
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در سالیان اخیر کلمه گروه‌های جهادی برای بسیاری از مردم به واژه‌ای آشنا تبدیل شده است. این لفظ شاید برای مردم مناطق محروم ملموس‌تر نیز باشد. گروه‌هایی که بی‌هیچ چشم‌داشت مالی پا در میدان خدمت‌رسانی در شهرها و نقاط محروم گذاشته‌اند.

وقتی پای صحبت جهادگران می‌نشینی می‌گویند کار جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است؛ این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌ها و غیرت بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو شده است.

آری کار جهادی مقدمه‌ای برای زندگی به سبک جهادی است و همین روحیه نیز به رشد فرهنگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم می‌انجامد.

در این گزارش پای صحبت‌های جهادگری می‌نشینیم که ایجاد اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایش برای خدمت به مردم عنوان می‌کند.

مهدی کاظمیان یکی از جهادگرانی است که دغدغه‌اش خدمت بی‌منت به مردم است و او به همراه 20 نفر از دیگر جهادگرانی که در قالب یک گروه جهادی به نام گروه جهادی علوی در سمنان گرد هم آمده‌اند تا گرهی از کار خلق باز کنند؛ یک شعار دارند «جهاد برای خدا».

مهدی کاظمیان، مسئول گروه جهادی علوی شهرستان سمنان که از 20 سالگی کار جهادی را آغاز کرده است، عنوان می‌کند: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم» و همچنین خدمت به مردم و خودسازی خود تصمیم به فعالیت و خدمت‌رسانی در قالب گروه جهادی گرفتم.

او ادامه داد: گروه جهادی ما تقریباً در تمامی عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان و...حضور و مشارکتی فعال دارد.

قدر دورهمی های جهادی را بدانیم

کاظمیان با بیان اینکه تمامی اردوهای جهادی که داشتیم برای بنده جزو بهترین لحظات زندگی‌ام محسوب می‌شود، گفت: باید قدر این دورهمی های معرفتی جهادی را بدانیم و در کنار خدمت‌رسانی به مردم به تزکیه نفس خود نیز بپردازیم.

مسئول گروه جهادی علوی شهرستان سمنان عنوان کرد: به عقیده بنده در فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار باید از ظرفیت افراد، ساکنان و ذینفعان در آن پروژه یا حرکت جهادی در کنار نیروهای جهادی استفاده شود.

کاظمیان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی  یکی از مهم‌ترین اقدامات گروه ما در طول اردوهای جهادی است، گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب فعالیت‌های عمرانی، ترمیم خانه‌های روستایی، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ساخت مسجد، تأمین جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت و ... است.

احداث سوله اشتغال‌ در محله‌ای کم برخوردار

وی افزود: گروه جهادی علوی در حال حاضر مشغول احداث سوله اشتغال‌ در محله اسلامی و کم برخوردار حضرت امیرالمؤمنین (ع) شهرستان سمنان است و قرار است پس از اتمام در اختیار افراد کم برخوردار، نیازمند و سرپرست خانوار قرار گیرد تا با اشتغال به کار در این سوله به‌نوعی درآمدی برای خانواده خود به دست آورند.

کاظمیان با بیان اینکه منابع مالی ما با کمک خیرین و خود اعضای گروه تأمین می‌شود و تاکنون با همین بودجه توانستیم اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام دهیم، گفت: یکی از نکات قابل‌توجه برای من همواره این بوده است که هرگاه فعالیت جهادی را در منطقه‌ای محروم و کم برخوردار انجام می‌دهد با ابراز لطف و محبت مردم آن منطقه مواجه می‌شویم و این یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات و خاطراتی است که خدا را بابت آن شکرگزارم و آن را مرهون نگاه لطف خداوند و اهل‌بیت (ع) هستم.

مسئول گروه جهادی علوی شهرستان سمنان با بیان اینکه در طول سفرهای جهادی شاهد به وجود آمدن روحیه همکاری بین افراد هستم و در کنار این مزیت رسالتی بر دوش جهادگران است و آن تزریق روحیه سازندگی و امید در مردم مناطق محروم است، گفت: بنده توصیه می‌کنم که نیروهای جهادی حتماً فرمان ۹ بندی رهبر معظم انقلاب به گروه‌های جهادی را مطالعه و الگوبرداری کنند.

جهاد ادامه دارد...

آری جاده جهاد همچنان ادامه دارد و در این مسیر باید در کنار جهادگران رویکرد و نگاه جهادی در بین مدیران و مسئولان برای رفع محرومیت‌ها و نیازمندی‌ها و خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش تقویت شود.

گزارش؛ زکیه زکی

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار