خبرهای داغ:

لزوم بزرگراه شدن بیش از یکهزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بزرگراه شدن یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان الزامی است.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۰۳
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مسعود بیات منش با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان وجود دارد، گفت: راه‌های شریانی مسیر‌های اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستا‌ها و شهر‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان راه، بزرگراه هستند، افزود: نیاز است یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر از این راه‌ها به بزرگراه تبدیل شوند.

بیات منش با تاکید بر تبدیل این مسیر‌ها به بزرگراه به منظور برای بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی، ادامه داد: طرح‌هایی تعریف شده است، اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان؛ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.

بیات منش می‌گوید: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی گفت: ایمن‌سازی راه‌ها یکی از الزامات خوزستان است و باید نمایندگان استان برای تامین اعتبار از دولت به منظور توسعه و ایمن‌سازی جاده‌های خوزستان تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار