خبرهای داغ:
مراسم جشن میلاد موفورالسرور حضرت امام حسین، حضرت قمربنی هاشم و حضرت امام سجاد علیهم السلام و گرامیداشت روزهای پاسدار و جانباز در مسجد ابوالفَضل علیه السلام شهر خنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۸۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌خداوردی، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: قرآن می فرماید "افلا تدبرون" شما باید اهل فکر باشد و از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که قرآن ناطق هستند پیروی بکنید که در دنیا و بندگی خودتون موفق و عاقبت بخیری را کسب کنید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: این بزرگواران صبر و حوصله در زندگی و ولایت پذیری را به ما آموختند و با توجه به سیره زندگی آنان راه و مسیر هدایت را برای ما مشخص و روشن کردند.

ابوعبداللّه حسین بن على بن ابىطالب علیه السلام امام سوم از ائمه اثنى عشر و پنجمین معصوم از چهارده معصوم علیهم السلام است. فرزند دوم حضرت على بن ابىطالب علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سوم شعبان سال چهارم هجرى درمدینه منوره به دنیا آمد.مدت حملش را شش ماه و ده روز نوشته‏اند. تفاوت سن او با برادر بزرگترش حضرت امام حسن محتبی علیه السلام کمتر از یک سال بود.

وی ادامه داد: پس از تولدش بشارت به رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بردند و حضرت شادمانه به دیدار فرزند و فرزندزاده خود شتافت، در گوش راست نوزاد اذان و در گوش چپش اقامه گفتند و نامش را با اشتقاق انتخاب کردند.روز هفتم ولادتش گوسفندى عقیقه کرد و فرمودند موى سر امام حسین علیه السلام را برچینند و هم وزن آن نقره صدقه دهند.

 حجت الاسلام‌خداوردی، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم او را پسر و پاره تن خود، گل خوش بوى خویش و سید جوانان اهل بهشت خواندند. او را بر دوش خود سوار مى‏کرد و به سینه خود مى‏چسبانید و دهان و گلوى او را مى‏بوسید و محبوبترین انسانها نزد اهل آسمانهایش معرفى مى‏کردند.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد گفت: تلاوت کلام نورانی وحی ،سخنرانی،  مولودیه خوانی هدیه به پاسداران‌ حاضر در جلسه و پذیرایی از برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار