خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) طی پیامی با تجلیل از رشادت‌ها جانبازان دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، آنان را اسوه‌های صبر و استقامت در راه آرمان‌های بلند انقلاب خواند که یادگاران آزمون‌های بزرگ ملی هستند که تلخی به جا ماندن از کاروان شهادت را با حلاوت و شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند
کد خبر: ۹۵۷۹۴۶۸
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بمناسبت چهارمین روز ماه مبارک شعبان و میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانبار پیامی منتشر کردند که متن آن بدین شرح است:
 بسمه تعالی

جانبازان، یادگار آزمایش‌های بزرگ ملی محسوب می‌شوند و ملت ایران باید برای همیشه به آنان به عنوان الگوهای مقاومت ارج بنهند و آنان را گرامی بدارند.(مقام معظم رهبری)

چهارمین روز از ماه مبارک شعبان المعظم سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که در تاریخ پرشکوه اسلام به‌عنوان مظهر ایثار و وفا شناخته می‌شود .
او که الگوی شجاعت و رزم آوری بود و صحنه کربلا را به تجلیگاه ایثار و جانبازی تبدیل کرد.
اسوه ایثار، که صادقانه بر عهد و پیمان خود وفادار ماند و ذره‌ای از آرمان و میثاق خود با امام و مولای خود کوتاه نیامد و تا پای جان استوار ایستاد و در یادمان جانبازی ها جاودانه ماند.
او بزرگ آموزگار ایثار و جانبازی در راه حق و حقیقت و به تعبیر امام صادق (ع)، نه تنها در صحنه فضائل اخلاقی و میادین نبرد قهرمان بود، بلکه در دانش و حکمت نیز تالی معصوم و قهرمان صحنه دانش به شمار می‌رفت.
جانبازان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز با تأسی از این مقتدای خود، با گذشتن از جان و مال، تمامی دارایی خود را در کف اخلاص گذاشته و دلیرانه از کیان و تمامیت کشور و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.
این آیه‌های ایثار، یادگاران آزمون‌های بزرگ ملی هستند که تلخی به جا ماندن از کاروان شهادت را با حلاوت و شیرینی ادای تکلیف جبران کرده‌اند.
اکنون اگرچه زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه این عزیزان است، اما چنین روز فرخنده و مقارن با سالروز ولادت حضرت عباس که به عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده، فرصت بسیار ارزشمندی برای تکریم و احترام به مقام شامخ جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی است.
اینجانب روز پرافتخار جانباز را به تمامی جانبازان و ایثارگران بویژه به خانواده‌های صبور و استوار ایشان تبریک و تهنیت عرض نموده و برای ایشان از خداوند منان، سلامتی و سعادت مسئلت می‌کنم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم
سرتیپ دوم  پاسدار محمدرضا موحد

ارسال نظرات