برگزاری هفتمین نشست "پاتوق" به مناسبت روز جانباز با حضورهنرمندان جانباز استاد تهران

هفتمین سلسله نشست "پاتوق" صبح چهارشنبه ۲۵بهمن همزمان با میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز جانباز با هنرمندان جانباز استاد تهران و شهرستان‌های تابعه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۶۹
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

در این جلسه محسن سلیمانی از هنرمندان جانباز عرصه نمایش، علیرضا نوروزی و شعبانی از هنرمندان جانباز عرصه خوشنویسی، محمدمهدی عبدالرحیمی، محمدرضا رهسپار و نجف‌زاده از هنرمندان عرصه ادبیات، قاسمعلی حداوند احمدی از هنرمندان رشته معرق و علی فروزانفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران حضور داشتند.

فروزانفر ضمن تبریک ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و خوشامدگویی به هنرمندان جانباز، گفت: این جلسه با محوریت میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع) شکل گرفته و نامگذاری این روز به "روز جانباز" بهانه‌ای شد تا اولین پاتوق هنرمندان جانباز را در این روز برگزار کنیم.

وی افزود: هم‌کلام شدن با شهدا و شنیدن بخشی از خاطراتشان یکی از آرزوهای همیشگی ماست. حضور شما بزرگواران این فرصت را فراهم می‌کند تا بخشی از این آمال محقق شود.

در ادامه محسن سلیمانی با اشاره به فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در عرصه هنرهای نمایشی داشت، اظهار کرد: متاسفانه بر خلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از دودستگی، این موضوع به وضوح در حوزه فرهنگ و هنر بیان می‌شود.

شعبانی نیز اضافه کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ اسلامی و ارشاد جهت راهبری اهالی فرهنگ به سمت مسائل دینی و اسلامی است، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته آنگونه که شایسته بود، ندرخشید.

نوروزی موسس انجمن خوشنویسان پیشوا با تایید این موضوع که هنرمندان متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، نادیده گرفته می‌شوند، گفت: برخورد برخی مدیران و مسئولان به گونه‌ای است که باعث شده بسیاری از هنرمندان طرد شوند. دعوت شدن ما به چنین جمع صمیمانه و به دور از تشریفات و فرم‌های سازمانی، ما را متعجب کرد.

عبدالرحیمی نیز در خصوص ظرفیتی که در هنرمندان انقلابی وجود دارد، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که بین هنرمندان انقلابی وجود دارد، استفاده شود. بسیاری از هنرمندان وجود دارند که می‌توان هنرهای آن‌ها را شکوفا کرد، اما متاسفانه در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

در پایان علی فروزانفر با تاکید بر حمایت از هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی ایران، گفت: مهمترین اولویت ما حمایت از هنرمندانی است که به موضوعات منطبق با فضائل دینی، اسلامی و هویت ملی نظیر امید‌بخشی و اهمیت خانواده می‌پردازند و در مقابل عدم حمایت از غربزدگی و ناهنجاری‌های فرهنگی را مدنظر قرار دادیم.

 

 

ارسال نظرات