خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان:

نامزد‌های انتخابات روی آنچه تکلیف یک نماینده مجلس است، متمرکز شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: یک نامزد باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند نه اینکه وارد مسائلی شود که در شرح وظایف او نیست.
کد خبر: ۹۵۷۹۷۴۰
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات  اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که مجلس در راس امور است بنابراین حضور در انتخابات، تکلیفی اجتماعی، فقهی، شرعی و دینی است.

وی ادامه داد: قطعا مشارکت در انتخابات موجب می‌شود که مردم به صورت مستقیم در آینده کشور، سیاست‌گذاری و تعیین اهداف و برنامه‌های کلان کشوری، استانی و شهرستانی سهیم باشند، بنابراین وظیفه داریم که پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم.

آماده‌سازی فضای گفتمانی برای افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه، شکل‌دهنده جریانات انقلابی، فرهنگی و سیاسی در جامعه و پیشران و موتور محرکه فعالیت‌های اجتماعی است؛ به این دلیل در حال آماده‌سازی فضای گفتمانی در دانشگاه به منظور افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات هستیم.

وی افزود: به این منظور در دانشگاه، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد دانشجویی و نشست‌های تبیینی با دعوت از استادان برگزار می‌شود.

افروس گفت: برای مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات، فضایی در دانشگاه ایجاد شده تا مناظرات و نشست‌های انتخاباتی با حضور دانشجویان برگزار شود. برای استادان دانشگاه نیز نشست‌های نخبگانی برگزار خواهد شد.

کاندیداها روی آنچه تکلیف یک نماینده مجلس است، متمرکز شوند

وی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزد های انتخابات باید بدانند که در نشست‌های تبلیغاتی و سیاسی در مساجد و حسینیه‌ها، روی آنچه که تکلیف یک نماینده مجلس است متمرکز شوند؛ گاه دیده شده است که کاندیدا به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند، گویی مدیر اجرایی است در حالی که وظیفه نماینده مجلس، قانونگذاری و نظارت است که منجر به سیاست‌گذاری و در نهایت تدوین برنامه می‌شود و نماینده به صورت مستقیم در اجرا نقشی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده‌اند که نمایندگان مجلس در مسائل اجرایی دخالت نکنند. نماینده می‌تواند در بازبینی قوانین و قانون‌گذاری کار کند بنابراین یک کاندیدا باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند نه اینکه وارد مسائلی شود که در شرح وظایف او نیست و مردم را گمراه و نسبت به نظام بدبین کند. اینکه کاندیدایی قول می‌دهد و عمل نمی‌کند، جفا در حق نظام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار