خبرهای داغ:
با امضای تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و نظام پزشکی اهواز؛

ارائه خدمات درمانی به نیازمندان خوزستان تسهیل می‌شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان و نیازمندان با همکاری سازمان نظام پزشکی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۹۷۴۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان جمال شیبه امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام پزشکی خوزستان با کمیته امداد امام(ره) برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان و نیازمندان با حضور مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری متقابل و هم‌افزایی برای استفاده از منابع و امکانات موجود برای دسترسی هر چه بیشتر و بهتر مددجویان کمیته امداد از خدمات درمانی و سلامتی استان منعقد شده است.

شیبه گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، خدمات ضروری بهداشتی، درمانی و توانبخشی به مددجویان با همکاری و همت سازمان نظام پزشکی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که فعالیت‌های نوع‌دوستانه جامعه پزشکی استان خوزستان و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و سلامتی به مددجویان در مناطق روستایی و محروم خوزستان انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در این راستا بانک اطلاعاتی از نیازسنجی‌های بهداشتی و درمانی مددجویان با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار گردآوری و در اختیار این سازمان قرار داده خواهد شد.

وی افزود: امسال بیش از ۷۰ هزار خدمت درمانی بهداشتی و سلامت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در زمینه‌های مختلف درمانی بهداشتی و سلامت و فرانشیز بیمه درمان انجام شده است.

در ادامه دکتر علی جواهرفروش رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز نیز گفت: سازمان نظام پزشکی خوزستان در این تفاهم‌نامه متعهد شد ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به ویژه مددجویان مناطق محروم را از برنامه‌های دارای اولویت این سازمان قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین فهرست مراکز درمانی داوطلب اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بخش غیردولتی که آماده ارائه خدمات رایگان و یا با تخفیف به مددجویان هستند اعلام می‌شود.

جواهرفروش گفت: جذب مشارکت‌های انسان‌دوستانه خیرین جامعه پزشکی در راستای اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت و توسعه فرهنگ خیر، احسان و نیکوکاری و دیدگاه حمایتی محرومان در جامعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استفاده از خیرین در مشارکت‌های اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت بیان کرد: خیرین سلامت و کادر درمان آمادگی دارند با همکاری سازمان نظام پزشکی، فعالیت بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام دهند.

وی افزود: اولویت دادن به نیازمندان تحت حمایت در مناطق محروم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه‌شده توسط گروه مدد (مجمع داوطلبان درمانگر) و تجمیع ظرفیت پزشکان، درمان‌گران و گروهای جهادی یکی دیگر از اهداف این همکاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها