مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان موضوع توانمندسازی تعاونگران بشکل جدی و عملیاتی در سال جاری برنامه‌ریزی و تا امروز حدود ۱۴۰۰۰ نفر ساعت آموزش در این حوزه اجرا شده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۷۶۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، خلیل احمد سلامی اظهار کرد: برای مقابله با معضل بیکاری، یکی از اولویت های مهم در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی گروهی، پیشبرد طرح ها در قالب تعاونی است و در این مسیر، آموزش و توانمندسازی نقش محوری دارد.
 
وی افزود: در سیستان و بلوچستان موضوع توانمندسازی تعاونگران بشکل جدی و عملیاتی در سال جاری برنامه‌ریزی و تا امروز حدود ۱۴۰۰۰ نفر ساعت آموزش در این حوزه اجرا شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فرهنگ سازي در خصوص توسعه بخش تعاون تأثيرگذار است، اما بايد با برنامه ريزي مناسب و ترویج فعالیت های چشمگیر تعاونی ها، مردم را بيشتر به سمت فعاليت هاي تعاوني سوق داد.
 
سلامی گفت: ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان، از شاخص های عملکردی تعاونی ها به شمار می رود که در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: دانش بنیان ها، بخش شیلات، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت‌های مناسبی است که می توان با توسعه تعاونی ها، موجب تقویت سرمایه اجتماعی و اشتغال‌زایی در منطقه شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: این اداره کل از تمام ابزار قانونی برای حمایت از بخش تعاون و افراد علاقمند‌ِ سرمایه‌گذاری در قالب تعاونی حمایت می‌کند.
ارسال نظرات