بهره برداری از پروژه فیبر نوری 5G ایرانسل در بابل

پروژه فیبر نوری و ۵G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات در بابل بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۶۵
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران؛ پروژه فیبر نوری و ۵G ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات امروز در بابل بهره برداری شد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مراسم بهره‌برداری از فیبر نوری شهر بابل گفت: این پروژه مهم‌ترین پروژه در ارتباطات است که سرعت اینترنت را تا ۷۰ سال آینده پوشش می‌دهد و دیگر نیاز به زیرساخت نخواهد بود و تا دهه‌های آینده مردم می‌توانند از این خدمات شبکه‌ای استفاده کنند.

عیسی زارع پور با بیان اینکه تلاش کردیم تا کاری که در کشور‌های دیگر ۱۰ سال طول می‌کشد ظرف سه سال به اتمام برسد افزود: برای توسعه این طرح هم به ۱۰ اپراتور مجوز دادیم و اکنون مخابرات ایران ۹ رقیب و رفیق در این راه دارد که با همکاری و هم‌قدمی این اپراتور‌ها به دور از حواشی مردم از این خدمات بهره ببرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در استان مازندران به خاطر شرایط جغرافیایی و گردشگری و گستردگی و وسعت فراوان به ۵ اپراتور مجوز فعالیت دادیم افزود: این کار بزرگ به طور شبانه‌روزی در حال انجام است و امروز نخستین قدم برداشته شد و آن هم پوشش شبکه بود و قدم‌های دوم و بعدی را خود شهرستان باید بردارد.

وی با بیان اینکه مردم و ادارات باید به این شبکه متصل شوند و درخواست بدهند، گفت: این پروژه در هشت شهر تمام شده و در هشت شهر در حال اجرای این طرح هستیم که مازندران جزو استان‌های پیشروست.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل هم در مراسم بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها و سایت‌های روستایی ۵G ایرانسل در بابل با بیان اینکه برای استان مازندران توسعه سایت‌های جدید نسل پنج را در دستور کار داریم، افزود: ۱۳ سایت جدید تا آخر اسفند در مازندران فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از روستا‌های مازندران تحت پوشش ایرانسل و سیستم فورجی قرار می‌گیرد افزود: شبکه مازندران از نظر کیفیت و پوشش در بین بقیه استان جزو چهار تا پنج استان برتر اول است و وضعیت خوبی دارد.

عباسی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در مازندران داریم، گفت: بزودی در شهر‌های قائمشهر، فریدونکنار و جویبار نیز فیبر نوری فعال می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به بسته هدیه ویژه برای شهروندان بابل گفت: اگر شهروندان بابل از امروز درخواست فیبر کنند، مودم به صورت رایگان ارائه می‌شود و بسته ویژه سه ماهه می‌دهیم که قیمت آن یک سوم بسته ارائه شده در بقیه استان‌ها است.

وزیر ارتباطات از شرکت فناوری ابر رایانه طبرستان و انتشارات علوم پایه جعفرنژاد قمی در بابل بازدید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار