جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

مهارت آموزی سربازان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پربارسازی دوران خدمت مقدس سربازی گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۹۵۸۰۱۹۷
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سردار موسی کمالی جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح که به مدت سه روز در استان البرز از مراکز آموزشی و مهارت آموزی سربازان و نیرو‌های مسلح، چون پادگان شهید مدرس و مراکز آموزشی نیروی انتظامی بازدید خواهد کرد؛ امروز در نشست هم اندیشی قرارگاه مهارت آموزی سربازان استان البرز که با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد، حضور یافت و اظهار داشت: مهارت افزایی از بستر‌های مهم توسعه کشور، رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.
مهارت آموزی سربازان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
وی با اشاره به اینکه بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، نیرو‌های مسلح کشور موظف هستند نسبت به ایجاد بستر مهارت آموزی و مهارت افزایی در میان سربازان وظیفه اقدام کنند، افزود: با همکاری و تعامل جمعی سازمان‌های دولتی و ارگان‌های مسئول در امر آموزش، چون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده به طوری که ۲۶ وزارت خانه دراین زمینه وارد عمل شده اند و سندی تحت عنوان «سند مهارت آموزی کارکنان وظیفه در شورای عالی اشتغال» تهیه و تصویب شده و این سند از جانب رئیس جمهور به ارگان‌های مسئول ابلاغ شده است.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه مهارت آموزی سربازان آن‌ها را جهت ورود به بازار کار، تولید و اشتغال آماده می‌سازد، تصریح کرد: آموزش‌های مهارت کسب و کار یکی از اهداف مهم اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه در کشور است.

سردار کمالی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در نیرو‌های مسلح جهت آموزش‌های تخصصی نداریم، عنوان کرد: تا کنون یک میلیون و ۴۵۰ گواهی نامه مهارت آموزی جهت سربازان وظیفه صادر شده است.

وی با تاکید بر تلاش در جهت رفع معضل بیکاری از طریق افزایش مهارت آموزی در میان سربازان وظیفه، بیان داشت: قرارگاه مهارت آموزی در تمام سازمان‌ها، ارتش، سپاه، فراجا تشکیل شده و در همه استان‌ها این قرارگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به عنوان فرماندهان آن هستند.


جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به فراهم کردن بستر ترغیب و تشویق سربازان به مهارت آموزی، افزود: سربازان در صورتی که پیش از خدمت مقدس سربازی مهارتی کسب کرده باشند می‌توانند از مشوق هایی، چون یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی و گذراندن سربازی در استان خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وام خود اشتغالی به ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از سربازان وظیفه در کشور اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم میزان تخصیص وام خوداشتغالی به سربازان وظیفه را درسالجاری افزایش دهیم و به همین سبب در این راستا خواستار همکاری حداکثری مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگزار هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها