دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: دشمن قصد دارد با فتنه خود عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در ایران وارونه جلوه دهد؛ ازاین‌رو نقش هیهات مذهبی برای مقابله با دسیسه دشمن بسیار بااهمیت است.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۲۶
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی؛ مهدی رضایی در جلسه اعطای احکام اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هیهات مذهبی اظهار کرد: فعالیت‌های دشمن علیه نظام اسلامی کاملاً هوشمندانه است و قصد دارد با این اقدام عملکرد دستگاه‌های اجرایی را وارونه جلوه دهد؛ ازاین‌رو نقش هیهات مذهبی برای مقابله با دسیسه دشمن بسیار بااهمیت است.


وی افزود: در برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف در سال ۱۴۰۲ بخشی از موارد احصا شده در دستگاه‌های اجرایی شناسایی و در قالب برنامه اجرایی به ادارات ابلاغ شده است.

رضایی خراسان رضوی را پیشتاز در برنامه‌های اجرایی دانست و اعلام کرد: برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پس از اینکه به ادارات در استان ابلاغ می‌شود به‌صورت مستمر مورد پیگیری و ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت به‌منظور رفع معایب و تقویت مزایا شناسایی و بررسی می‌شود.

اشاعه معروف در جامعه منکرات را کاهش می‌دهد

رضایی با اشاره به اینکه اشاعه معروف در جامعه باعث کاهش منکر می‌شود، بیان کرد: عمده‌ترین فعالیت‌ها در سیاست‌گذاری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ترویج و اشاعه معروف در سطح جامعه است همان‌طور که در بیش از ۶۰ سوره قرآن کریم به صورت مستقیم و غیر مستقیم آیاتی در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر آمده و بر انجام آن تأکید دارد.

وی ادامه داد: در دین اسلام معروف مقدم بر منکر است و در ستاد امربه‌معروف اعتقاد داریم اگر معروف در جامعه اشاعه پیدا کند منکر کاهش می‌یابد.

رضایی با تأکید بر نقش هیهات مذهبی در ایجاد امید و ترویج معروف در جامعه اذعان داشت: فعالیت‌های دشمن علیه نظام اسلامی کاملاً هوشمندانه است و قصد دارد با این اقدام عملکرد دستگاه‌های اجرایی را وارونه جلوه دهد و با سیاه‌نمایی و نشر اخبار دروغین خود را برای رسیدن به هدفش آماده می‌کند؛ ازاین‌رو نقش هیهات مذهبی برای مقابله با دسیسه دشمن بسیار بااهمیت است.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که صاحب تریبون هستند و با آحاد مختلف در جامعه سروکار دارند باید از این فرصت استفاده کنند و علم و دانش خود را در خصوص تبیین فریضتین افزایش دهند تا بتوانند فتنه دشمن را نابود و افکار عمومی را با عملکرد صحیح دولت آشنا کنند. این امر باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها