فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به افتتاح دو طرح تولیدی در ایلام، گفت: این طرح‌ها شامل کارخانه خوراک دام در ملکشاهی و دیگری زنجیره پشم تا فرش در مهران است.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۰۳
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی صبح امروز ۲۹ بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه ۱۴ طرح اجرایی پروژه اقتصاد مردمی سراسر کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس، هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور سردار سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: امروز در این افتتاحیه دو طرح تولیدی در ایلام در ریل فعالیت قرار خواهیم داد، که شامل کارخانه خوراک دام در ملکشاهی و دیگری زنجیره پشم تا فرش در مهران است. 

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با بیان اینکه استان ایلام با تولید یک هزار ۶۰۰ تن پشم مرغوب گوسفندی ۱۰ درصد تولید کشور را دارا است اظهار کرد: پروژه پشم تا فرش در شهرستان مهران به‌صورت مستقیم سبب اشتغال ۱۲ نفر در کارخانه خواهد شد. 

 

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای این پروژه آموزش ۲۵۰۰ نفر از بانوان علاقه‌مند است که به‌صورت علمی و با این آموزش می‌توان سبب اشتغال جمع کثیری از بانوان سرپرست خانوار ایلامی را فراهم نمود. سردار شاکرمی افزود: با قول مساعد مسئول این پروژه که نصف کرک و پشم ایلام به حجم ۶۸۰ تن در این کارخانه حلاجی و تولید می‌شود برای حدود دو هزار نفر نیز اشتغال‌زایی نماید.

 

شاکرمی در مورد پروژه دوم خوراک دام در ملکشاهی نیز اظهار داشت: شهرستان ملکشاهی با ۱۲۰ هزار رأس دام مولد یکی از قطب‌های پرورش دام سبک در استان ایلام است که با وجود مراتع سرسبز، استعداد مناسبی برای پرورش دام سبک است. 

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام افزود: کارخانه خوراک دام در ملکشاهی، پایداری این پروژه زمینهٔ اشتغال یک هزار ۵۰۰ خانوار دامدار منطقه را به‌صورت مستقیم فراهم می‌نماید.

ارسال نظرات