زنجان-شهر کوهستانی هیدج یکی از شهر‌های استان زنجان و از توابع شهرستان ابهر است. فعالیت در این شهر عموما حول محور تولید مصنوعات چرمی است از این جهت این شهر هم اکنون قطب تولید کفش در کشور است.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۸۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

تولیدکنندگان کفش هیدج نیازمند حمایت مسئولان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ تولید کفش در شهر هیدج از قدیم وجود داشته است که علت اصلی آن گسترش پرورش دام در این شهرستان است که بستر استفاده از چرم حیوانی را فراهم کرده است.

 

در گذشته تولید کفش‌های سنتی در این شهرستان رواج داشت، اما امروز نوع تولید کفش در این شهرستان تغییر کرده است.

 

در سال های گذشته وام هایی برای ایجاد کارگاه‌های صنعتی به تولید کنندگان کفش اعطا شده است و در حال حاضر چندین کارگاه صنعتی تولید کفش در این شهرستان وجود دارد که تعدادی از کارگاه‌ها نیز همچنان به صورت سنتی اقدام به تولید کفش می‌کنند که دولت سعی دارد با اعطای وام بیشتر این کارگاه‌های سنتی را نیز به منظور بهبود کیفیت و بالا بردن اشتغال و تولید به کارگاه صنعتی تبدیل کند.

 

امکان افزایش ۳ برابری اشتغال جوانان

 

عسگری یکی از تولید کنندگان کفش در این منطقه است او به خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: به دلیل وجود مواد اولیه کافی در این شهرستان می‌توان تولید را تا دو برابر افزایش داد به شرط آنکه از تولید کنندگان کفش این شهرستان حمایت ویژه‌ای صورت گیرد.

 

عسگری با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه تولید کفش در این منطقه را از قبل از انقلاب آغاز کرده و امروز توانسته است کارگاه صنعتی برای تولید کفش راه اندازی کند ،گفت: در این شهرستان حدود ۲۲ کارگاه تولید کفش وجود دارد که این موضوع موجب شده است تا جوانان این شهرستان بیکار نمانند و حتی از شهر‌های اطراف نیز برای فعالیت به این منطقه بیایند.

 

عسگری تصریح کرد: عمده تقاضای ما از مسئولان منطقه این است تا به تولیدات صورت گرفته در این منطقه بها دهند و شرایط را فراهم کنند تا بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.

 

این تولید کننده کفش گفت: اگر مواد اولیه به اندازه کافی در اختیار ما قرار گیرد و شرایط ارسال کفش‌ها به نقاط مختلف کشور فراهم شود قطعا می‌توانیم تولیدات خود را به شهر‌های دیگر نیز ارسال کرده و این مسئله میتواند منجر به درآمدزایی تولید کنندگان هیدجی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هیدج قطب تولید کفش نیست، اما می‌توان به این سمت حرکت کرد تا این شغل در  این شهرستان ماندگار شود، ادامه داد: وام‌هایی که از سوی نهاد‌های مختلف به تولید کنندگان داده شد موجب شد تا این فعالیت در منطقه رونق بگیرد، اما تا قطب شدن هیدج برای تولید کفش هنوز فاصله زیادی داریم که مهمترین مانع نیز موضوع مواد اولیه است که باید مسئولان در این خصوص فکر عاجل کنند.

 

 

 

 

ارسال نظرات