خبرهای داغ:
راه انجام گفت: قزوین در سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزاها در سطح کشور رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۸۰۶۳۳
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

قزوین_ به گزارش بسیج، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبیناری طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: قزوین در سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزاها در سطح کشور رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان به ۶۸ هزار و ۵۵۰ هکتار رسیده است.

راه انجام اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی این طرح برای سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار تعیین شده که تاکنون ۱۰۹ هزار هکتار آن محقق شده است.

این مسوول اضافه کرد: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان دارویی و روغنی به زیر کشت رفته است.

راه انجام عنوان کرد: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به کشت گندم دیم با ۱۰۰ هزار و ۱۶ هکتار و جو دیم با هفت هزار و ۷۰۱ هکتار است.

وی افزود: این طرح در شش شهرستان و ۳۸۵ روستای این استان در حال اجرا است و تاکنون با ۳ هزار و ۵۸۳ نفر از کشاورزان قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها ۱۶۵ برنامه ترویجی و آموزشی در استان اجرا شده که سه هزار ۶۵۰ نفر روز و هفت هزار ۶۵۰نفر نیز بصورت انفرادی از این آموزش ها بهره مند شده اند.

راه انجام در پایان گفت: در حال حاضر ۱۰۵ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم بهره خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی شده که شش نفر موفق به دریافت ادوات شده اند و مابقی نیز در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها