کارشناس و پژوهشگر رسانه با بیان اینکه نمی‌گوییم کاستی و کمبود در کشور وجود ندارد، گفت: باید در نظر داشته باشیم که وزن واقعی این کاستی‌ها به چه میزان است؛ چراکه بزرگنمایی مشکلات حربه‌ دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات است.
کد خبر: ۹۵۸۰۷۶۲
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد لسانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بار‌ها تأکید کرده‌اند، مجاهدان عرصه تبیین فعال شده و به میدان آمده و از خود، کنش تبیینی و تحلیلی نشان دهند، عنوان کرد: دشمن تکنیک‌های متعددی را برای اثرگذاری در فضای انتخابات ایران به کار گرفته است.

کارشناس و پژوهشگر رسانه اظهار کرد: دشمن در گام اول قهر با انتخابات را مطرح و دنبال کرد؛ البته هدف دشمن از این نقشه و به دنبال آن ترند کردن هشتگ تحریم انتخابات، فشار بر مردم برای شرکت نکردن در انتخابات نبود؛ بلکه در واقع دشمن با این حربه تلاش می‌کند تا کنشگران انتخابات اعم از وزارت کشور، ستاد انتخابات، معاونت‌های سیاسی، دبیران انتخابات، نامزدها، احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی را تحت‌فشار قرار دهد و در این زمینه لازم است همگان هوشیاری به خرج دهند.

وی با تأکید بر اینکه حجم دشمنی دشمن خیلی زیاد است و باید در مقابل آن حجم طراحی عملیات نیرو‌های انقلابی بالا باشد، گفت: در برهه کنونی که در آستانه انتخابات قرار داریم، هم‌افزایی قرارگاه‌های رسانه‌ای ضرورت دارد.

لسانی تصریح کرد: رسانه‌های امپراتوری دروغ تلاش می‌کنند تا مردم خوبی‌های نظام جمهوری اسلامی را نبیند؛ با هم‌گرایی و روایت رسانه‌ای صحیح می‌توان توطئه‌ها علیه ایران را خنثی کرده و میزان مشارکت را بالا برد.

وی جنگ روانی را از مهم‌ترین روش‌های دشمن برای تحقق اهداف شوم عنوان کرد و ادامه داد: اگر حادثه خونین کرمان رقم می‌خورد، اگر خط انتقال گاز منفجر می‌شود و...؛ همه به خاطر این است که دشمن درصدد جنگ روانی است.

کارشناس و پژوهشگر رسانه با بیان اینکه دشمن علیه ایران اسلامی جنگ اطلاعاتی نیز به راه انداخته است، گفت: اگر سایت مجلس هک و اطلاعات دست‌کاری و منتشر می‌شود؛ به دلیل جنگ اطلاعاتی دشمن است کما اینکه در زمان‌های قبل نیز جا‌های مختلف را هک کرده و اطلاعات را به همراه ضمایم دلخواه در مسیری که می‌خواستند، منتشر کردند. راه غلبه بر جنگ اطلاعاتی، شفافیت است و نباید از شفافیت‌سازی بترسیم.

ارسال نظرات