نویسنده کتاب دشمن شناسی در مثنوی مولوی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
حسینی رنجبر با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: امروز کشور ما در یک پیچ تاریخی قرار دارد و مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو می‌تواند، دشمن را برای همیشه از مردم ایران ناامید کند.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۶۸
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان نصرت حسینی رنجبر متولد خرداد ماه ۱۳۴۵ در کرمان است. وی تحصیلاتش را در رشته دینی و عربی در دانشگاه جامعه الزهرا سلام الله گذرانده و در حال حاضر بازنشسته آموزش و پرورش و موسس و مدیر مجموعه جهادی دختران آفتاب است.

 

نویسنده کتاب دشمن شناسی در مثنوی مولوی در مورد استارت فعالیت خود در حیطه عفاف و حجاب گفت: یک روز، صحنه ای از بی حجابی با رفتارهای ناشایست برنامه ریزی شده در یکی از روستاهای اطراف را دیدم و قلبم درد گرفت؛ لذا وقتی به شهر برگشتم با بعضی از مسئولین تماس گرفتم و چند روز پیگیر این موضوع شدم، نهایتا هیچ عکس العملی از آنها ندیدم و فقط وعده و وعید دادند؛ پس تصمیم گرفتم با همکاران فرهنگی و بقیه دوستانم دسته جمعی به پارک مادر برویم؛ضمن اینکه مقداری پذیرایی هم تهیه کردم و با دعوت افرادی که حجاب نداشتند یا کم حجاب بودند، در جمع خودمان و صحبت با آنها در زمینه عفاف وحجاب که بسیار هم تاثیر گذار بود، باعث شد فعالیتم را در زمینه عفاف و حجاب از همان جا آغاز کنم.

حسینی رنجبر افزود: ما در ادامه کار، میز حس خوب را با امکانات محدودی که تهیه کرده بودیم از جمله مقداری روسری، گیره، جوائز و...در میدان آزادی تشکیل دادیم وبا برخورد بسیار گرم ومحبت آمیز شروع به جذب مخاطبین شل حجاب و کم حجاب کردیم.

وی تصریح کرد: کم کم که در روند کار قرار گرفتیم و ارتباط‌ بیشتری با مخاطبانمان برقرار کردیم، پی بردیم که می‌طلبد برای مخاطبانمان، کارهای جذاب و چالشی انجام دهیم و یک تغییر اساسی در روند برنامه‌ها ایجاد کنیم؛ به این صورت که ابتدا با ارتباط گرفتن صمیمی و ابراز محبت در نگاه اول با مخاطب ارتباط می‌گیریم و سپس جذب مخاطب و برنامه‌های تفریحی و گردشی و ورزشی با رویکرد اقناع فکری و جهاد تبیین را در پیش گرفتیم که خدا روشکر مورد رضایت اکثر مخاطبان قرار گرفت.

حسینی رنجبر در مورد علت ورودش در این زمینه اظهار داشت: اوضاع و وضعیت نابسامان دختران و پسران سرزمینم را که می دیدم خجالت می‌کشیدم چرا کاری نکردم و نوجوانان معصوم مان را به امان گوشی و ماهواره و فضای مجازی رها کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه های آینده اش در این حوزه بیان کرد: چند برنامه کوتاه مدت و بلند مدت از جمله تاسیس هیئت دخترانه با سبک و سلیقه نوجوان پسند که کاملاً جدید و مأمنی برای هر نوجوان خسته دلی باشد، برگزاری ادامه میز گفتگو و اجرای برنامه گپ آزاد، راه اندازی کاروان اربعین که سال قبل اجرایی شد و هم اکنون نیز برنامه راهیان نور در دست اقدام است و اجرای برنامه های متنوع تبیینی به دلیل تاکید مقام معظم رهبری در بحث جهادتبیین را در دستور کار داریم.

حسینی رنجبر مشکلاتشان در این حوزه را بیشتر مربوط به تامین بودجه دانست و افزود: متاسفانه یک مکان ثابت برای برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه نداریم.

نویسنده کتاب دشمن شناسی در مثنوی مولوی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: این رخداد بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما در یک پیچ تاریخی قرار دارد و مشارکت بالای مردم در این انتخابات می‌تواند، دشمن را برای همیشه از مردم ایران ناامید کند.

حسینی رنجبر خاطرنشان کرد: اکنون ۲۱ جمعه است همه کسانی که جذب شده اند (هم شل حجاب ها و هم محجبه ها) را برای کوهنوردی به کوه های صاحب الزمان می بریم و حقیقتا فضای همدلی بین این دو قشر دیدنی است، اکنون نیز همه آنها پای کارآمده اند و باماشین های خودشان می آیند وگاهی حتی برای تهیه صبحانه پیشقدم می شوند.

ارسال نظرات