خبرهای داغ:

نگاهی کوتاه به زندگینامه شهید علی خان رخیده از روستای ماوی شهرستان صیدون

وی در ایام اوج گیری انقلاب اسلامی یکی از فعالین در مبارزات بر علیه ستم شاهی بود.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۰۳
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک؛ شهید علی خان رخیده فرزند محمد علی در سال ١٣٤٠ در خانواده ای مذهبی در روستای ماوی چشم به جهان گشود.

وی دوران کودکیش را با سختی گذراند و از همان ابتدای زندگی با کار کردن همدوش پدر و برادرانش در امر کشاورزی فعالیت کرد و در یک چادر سیاه عشایری زندگی میکرد و برای چرای دام هایشان به کوهستان های صعب العبور می رفت و به ییلاق کوچ می کردند تا مخارج زندگی خانواده خود را بدست آورند.

شهید رخیده اخلاق خوب و مهربان داشت و به مردم احترام میگذاشت و مردم نیز او را خیلی دوست میداشتند ، به فریضه ی نماز و روزه مقید بود و خانواده را به رعایت واجبات و ترک محرمات دعوت می نمود.

او یکی از نیروهای فعال در بر پایی مراسمات دهه محرم و عزادرای سالار شهیدان بود و برنامه عزاداری ابا عبدالله (ع) را پرشور برگزار می نمود ، در ایام اوج گیری انقلاب اسلامی یکی از فعالین در مبارزات بر علیه ستم شاهی بود ، عاشق حضرت امام بود و مکررا خواهران خود را به پوشش حجاب اسلامی دعوت نموده و تذکر میداد.

شهید رخیده در سال ١٣٦١ عازم خدمت مقدس سربازی شد ، در دوران سربازی پدر خود را از دست داد و شش ماه در کردستان بود ، پس از پایان یافتن خدمت سربازی خود به روستا بازگشت اما در اطاعت از امر حضرت امام خمینی(ره) دوباره تصمیم گرفت به جبهه برود.

او انسانی ، مومن ، متین و با وقار بود و در برابر اسلام و انقلاب احساس مسئولیت میکرد ، لذا از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان باغملک عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و در جبهه از همه ی توانایی هایش برای دفاع از اسلام و انقلاب به نحو شایسته استفاده کرد.

سرانجام این دلیر مرد شجاع پس از فداکاری و جان فشانی تاریخ ١٣٦٥/٥/١٣ در جبهه در منطقه «فاو» شهید شد و پیکر پاکش در روستای بن شوار در یک تشییع با شکوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها