خبرهای داغ:
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : نیروگاه اتمی کارون با استفاده از توان و دانش داخلی در دارخوین شادگان در حال ساخت است .
کد خبر: ۹۵۸۱۳۰۲
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ساخت نیروگاه اتمی کارون گفت: پس از عدم اجرای تعهدات غربی‌ها در خصوص ساخت نیروگاه اتمی در دارخوین پس از ۴۰ سال ساخت این از سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه اتمی کارون با استفاده از توان و دانش بومی و بهره گیری از صنعت پیشرفته کشورمان در حال انجام است، افزود: یکی از مراحل اولیه راه اندازی نیروگاه اتمی آماده سازی سایت و مطالعات طرح تفصیلی آن می‌باشد که این مرحله در نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی کارون به پایان رسیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارداشت: امروز از سایت پشتیبانی که به عنوان شهرک معروف است و سایت نیروگاه اتمی بازدید شد و امروز تجهیز سایت نیروگاه نیز انجام شده است و خاکبرداری جزیره هسته‌ای نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

اسلامی گفت: ساخت جدید شهرک مسکونی نیروگاه اتمی کارون نیز در حال اجرا می‌باشد که پس از اجرا برای سکونت کارکنان استفاده خواهد شد.

ساخت میعاد سرای شهید خرازی نیروگاه اتمی کارون

وی با اشاره به اینکه سایت نیروگاه دارخوین میعادگاه شهدای سرفراز و محل استقرار لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس میباشد، اظهارداشت:سنگر سردار شهید خرازی و حسینیه ۱۴ معصوم در منطقه دارخوین قرار دارد و همه ساله کاروان‌های راهیان نور از این منطقه دیدن می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ساخت میعادسرای شهید خرازی و مقبره الشهدا که به عنوان قلب تپننده نیروگاه اتمی کارون خواهد بود با پیشرفت مناسبی در حال ساخت می‌باشد و خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و کاروان‌های راهیان نور فردا از اجرای آن دیدن خواهند کرد.

اسلامی گفت: همچنین فردا پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در این منطقه تشییع و خاکسپاری خواهد شد که میثاقی دوباره با شهدا می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها