امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

با در نظر داشتن افراد اصلح و شایسته در انتخابات شرکت کنید

شیخ یوسف جمالی بر تقویت مشارکت همگانی در انتخابات تاکید کرد و گفت: از آحاد جامعه خواستارم با در نظر داشتن افراد اصلح و شایسته در انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۱۸
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان،انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز برآمده از متن ملت بوده و در هر صحنه‌ای سعی کرده ظرفیت مردمی خود را به منصه ظهور برساند.

بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

خبرنگار ما در این گزارش به سراغ شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس می رود تا با ایشان در خصوص اهمیت حضور آحاد جامعه و همچنین وظایف یک نماینده در قبال مردم با وی به گفتگو بپردازیم.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج اظهار داشت:انتخابات یک اصل مشروعیت بخش به نظام های حاکم در دنیای ماست هر چه این امر آزادتر و با مشارکت تعداد بیشتری از مردم در انتخابات همراه باشد قطعا به مشروعیت هر چه بیشتر نظام کمک می کند.


به گفته وی،از مهمترین آثار و برکات انتخابات آگاهانه می توان ایجاد وحدت و وفاق ملی بین تمام اقشار جامعه و انتخابات خوب و سالم اشاره کرد.


شیخ جمالی اذعان داشت: وقتی همه اقشار یک جامعه احساس کنند در تعیین سرنوشت خود نقش دارند به امنیت ملی و اقتدار یک نظام نیز کمک می‌کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید چه ویژگی هایی داشته باشد، تصریح کرد: یک نماینده مجلس شورای اسلامی قبل از هر چیز باید اشراف کامل نسبت به قانون اساسی داشته باشد و براساس وظایف قانونی خود مطالبات مردم را در جهت رفع مشکلات به گوش مسئولان بالا دستی برساند.

وی عنوان کرد: امروز ملاحظه می کنیم که اغلب مردم از «عدم صداقت» افرادی که در پست های مختلف صاحب منصب می شوند، رنج می برند اما اگر نمایندگان مجلس در انجام مسئولیت های خویش در عمل کوشا نباشند قطعا نظم عمومی دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس دو وظیفه عمده اعم از وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن را برعهده دارند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ابراز داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر باب شده نمایندگان وارد کارهایی می شوند که نه در وظیفه آن ها می گنجد و نه در شان نمایندگی است و از طرفی دخالت در وظایف اجرایی محسوب می‌شود که با اصل تفکیک قوا در تضاد است.

شیخ جمالی گفت: نمایندگان برای اجرای هر چه بهتر قانون وظیفه دارند ساز و کارهایی را در نظر بگیرند و از وضعیت اجرای قانون و کیفیت آن اطمینان حاصل کنند اما این مسأله به‌ هیچ وجه‌ به معنای ورود به عرصه اجرا نیست.


شیخ یوسف جمالی بر تقویت مشارکت همگانی در انتخابات تاکید کرد و گفت: از آحاد جامعه خواستارم با در نظر داشتن افراد اصلح و شایسته در انتخابات شرکت کنند.

ارسال نظرات