خبرهای داغ:
معرفی کتاب/

«او یک مربی بود»

تبریز- کتاب «او یک مربی بود» در یک جلد با مجموع ۱۰۹ صفحه با همت واحد ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به بازار نشر عرضه شده است.
کد خبر: ۹۵۸۱۵۳۶
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «او یک مربی بود» به کوشش «طاهر پورمحمد» و بازنویسی «نرجس ایران پور» با موضوع «مروری بر زندگی و حماسه های مربی شهید احد یگانه غازانی» وارد بازار کتاب شده است.

کتاب «او یک مربی بود» در یک جلد با مجموع 109 صفحه توسط انتشارات معبر و با همت واحد ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در یکی از گروه های تحت فرمان احد،«قربانی»، «رضایی»، «یدی» و «قلی زاده» بودند. همه،شروع به کندن زمین کردند. سطح بیرونی زمین،نرم بود و کار سریع تر پیش می رفت. هرچه به عمق زمین نزدیک تر می شدند، کار سخت تر و کندتر پیش می رفت. مربی ها مرتب سر می زدند و تذکراتی می دادند.

در این گروه، قربانی و یدی بزرگ تر از بقیه بودند و قدرت بدنی شان هم بیشتر بود؛ بچه های روغن حیوانی که با گونه هایی خشک و گل انداخته و صداهایی دورگه تر و بم تر از بقیه،سهم بیشتری از کندن زمین داشتند!سنگر به عمق زمین رسیده بود. دیگر نایی برای ادامه کار باقی نداشتند.

بچه ها همان جا بیلچه ها را زمین انداخته و هرکدام گوشه ای ولو شدند. دست هایشان ورم کرده و به سوزش افتاده بود. احد از دور آمد.بچه ها با اندک توانشان به خط شدند. لبخند و «خسته نباشید» یگانه، گرد خستگی را از صورت آفتاب سوخته بچه ها گرفت. صدای بلند «نصر من الله» شان به آسمان رفت. لبخند رضایت احد،جانی تازه در رگ های بی جان نیروها دمید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها