نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

انتخابات یکی از عرصه های بصیرت است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به فتنه های دشمنان تصریح کرد:باید آگاه و بصیر باشیم و با حضور حداکثری در انتخابات امنیت کشور را تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۱۵۴۴
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام اسلامی، گفت: در عرصه انتخابات انواع سنگ‌اندازی‌ها از سوی دشمن وجود دارد تا مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رای شود که در جبهه مقابل باید این فتنه‌ها را شناخت و با بصیرت لازم، مانع عملی شدن آن شویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: ما با مقاومت خود، مانع شاد شدن دشمن نظام اسلامی می‌شویم و یکی از عرصه‌های بصیرت، انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در برابر فتنه‌ها و طراحی‌های دشمن مثل اقدامات خرابکارانه و شیطنت در فضای مجازی باید آگاه و بصیر باشیم و با حضور حداکثری در انتخابات امنیت کشور را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با دعوت از مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، تصریح کرد: انتخابات هم یک امر عقلانی و هم یک فریضه شرعی است، گاهی انتخابات برای تاسیس و ایجاد برگزار می‌شود و این انتخابات ایجابی به شمار می‌رود؛ اما انتخابات‌های بعدی انتخابات تقویتی، راهبردی و جهت‌بخش است.

امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب اسلامی یک شجره طیبه است و باید روز به روز به سمت صلاح پیش برود و مسوولان انتخاب شوند و مطالبات مردمی پیگیری شود تا به طراز انقلاب اسلامی برسیم.

وی با تشریح برخی از ویژگی های جامعه ایمانی افزود: مومن باید ایمان ولایی داشته باشد، با حسنات و اقدامات نیکو به جامعه عمق بخشیده و با دستورات قرآنی و سبک زندگی دینی جامعه را ارتقا ببخشد و توصیه به وحدت و صبر و همدلی در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: این‌ها زمینه تمدن‌سازی در جامعه اسلامی و پرچم‌داری تمدن مهدوی را بر عهده دارد.

وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد امام زمان (عج)، اعتقاد به منجی عالم بشری را یک موضوع وحیانی و عقلانی عنوان کرد و گفت: مسأله انتظار علاوه‌بر اینکه در آموزه‌های دینی ما مورد تاکید قرار گرفته بلکه یک موضوع عُقلایی است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: عقل به ما می‌گوید کاروان بشری و خلقت انسان از جایی آغاز شده و باید به خیر و نیکی ختم شود و اگرچه در ادامه راه با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده و مداوم مظلومین تحت سلطه مستکبرین قرار گرفته‌اند اما کاروان بشری نباید با این سبک به پایان برسد و مظلومین در اوج ستم باشند بلکه با حضور منجی باید عدل و خیر و نیکی بر جهان حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: عقل می‌گوید روزی آنچه ذات بشریت که طرفدار عدل، حسنات و نیکی‌هاست باید ظهور و بروز پیدا کند و عقل این را به عنوان امر عاقلانه می‌پذیرد و روزی باید این منجی حاضر شود و بشریت را نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه با انقلاب اسلامی از عرصه‌های ظهور امام زمان(عج) است، افزود: انقلاب اسلامی حضرت عصر (عج) را به جهانیان معرفی کرد و جسارت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را آموزش داد.

وی بیان داشت: بی‌شک در مسیر ظهور سختی‌هایی نظیر مشکلات اقتصادی، تحریم، هجمه و فتنه‌های دشمن وجود دارد که باید آن را تحمل کنیم تا در نهایت به سر منزل مقصود برسیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه علاوه‌بر وجوه فردی دین باید به مظاهر اجتماعی آن به خوبی پرداخت، اظهار داشت: اوج بی‌بصیرتی و درک نکردن معارف دین جدا کردن مکتب عاشورا و انتظار از نظام اسلامی است، ما با شعار دین و قرآن به میدان آمدیم و مگر می‌شود بین اینها و حکومت جدایی انداخت.

وی، افزود: بی‌تفاوتی نسبت به غزه و مسائل جهان اسلام یک فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان(ع) و روز جهانی مستضعفان، یکی از مهمترین عوامل تامین امنیت در کشور را تلاش فعالان این عرصه عنوان کرد و گفت: باید قدر این امنیت را بدانیم و با بصیرت لازم در این مسیر همراهی کنیم.

وی گفت: خنثی کردن فتنه‌ها و خرابکاری‌ها با تلاش مجاهدانه این سربازان گمنام است.

ارسال نظرات