خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در انتخابات تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۷۵
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: دشمنان ساعت‌ها روی مسئله انتخابات ایران وقت و انرژی می‌گذارند و برای کاهش مشارکت در انتخابات شبهه ایجاد می‌کنند در حالیکه سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود، اما چرا اینقدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند، چون این‌ها عظمت و پیشرفت ملت ایران را فهمیده‌اند که به دلیل پشتوانه مردمی است.

وی گفت: برخلاف کشور‌های غربی، پشتوانه مردمی از جمله مؤلفه‌های اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار با بیان اینکه دشمنان در حالی مشکلات معیشتی و اقتصادی ایران را هدف قرار داده اند و علیه ما استفاده می‌کنند که شرایط اقتصادی کشور‌های اروپایی به مراتب از ایران بدتر است، افزود: تاریخ نشان داده هر وقت بعد از پیشرفت نظامی و علمی، پشتوانه مردمی با آن تلفیق شود، کشور توانمند و قوی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کشور‌های استکباری نفس‌های آخر خود را می‌کشند و ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان به الگو تبدیل شده، تصریح کرد: امروز گروه حماس با الگوگیری از مقاومت مردم ایران در مقابل اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش قدرتمند جهان ایستادگی می‌کند.

قناعت با بیان اینکه دنیا در حال تغییر و تحول است، گفت: انتخابات ۱۱ اسفندماه یک جنگ تمام عیار است، چون برخی ادعا دارند که این انتخابات نیست بلکه انتصابات است، اما باید این سئوال را پرسید اگر این انتخابات مهندسی آرا و انتصابات است چرا این همه نامزد صف کشیده اند.

استاندار با بیان اینکه در همین خراسان جنوبی ۱۱۴ نفر برای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند، متذکر شد: چرا دشمنان از برخی نامزد‌ها حمایت می‌کند؛ علت آن این است که انتخابات ما انتخابات واقعی و آزاد است و انتصابات نیست.

وی گفت: در همین انتخابات سال ۹۲، رئیس جمهور دوره یازدهم، با ۷۱ صدم آرا بیشتر نسبت به نفر دوم انتخاب شد که نشان می‌دهد انتخابات جمهوری اسلامی ایران در کمال صحت و سلامت برگزار می‌شود و نظام نشان داده که به آرای مردم خیانت نمی‌کند.

استاندار با تأکید بر اینکه افزایش درصد مشارکت در انتخابات باعث می‌شود در معاهده‌های سیاسی و اقتصادی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشیم، عنوان کرد: انتخابات باعث تحول می‌شود و شور و نشاط ایجاد می‌کند لذا همه وظیفه دارند مردم را به پای صندوق رأی دعوت کنند تا شور انتخاباتی را داشته باشیم.

قناعت با اشاره به پیش بینی ۳۲۵ صندوق سیار در انتخابات امسال، گفت: فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی از فرمانداری‌ها درخواست کنند تا صندوق سیار برای اخذ رأی کارگران به مجموعه هایشان ارسال شود.

وی، با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات، گفت: مردم خراسان جنوبی تاکنون به اثبات رسانده اند که در زمینه مشارکت سیاسی پیشگام بوده‌اند و امسال هم با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

استاندار با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری در امور است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی به جهت اینکه هنوز بخش خصوصی توانمندی مالی لازم را ندارد بررسی‌ها نشان می‌دهد تصدی‌گری دولت در حوزه شرکت‌های سهامی و زراعی باید همچنان پایدار باشد و واگذاری آن به بخش خصوصی به آینده موکول شود.

قناعت با اشاره به لزوم مستثنی شدن موضوع واگذاری سهام دولت در شرکت‌های سهامی زراعی از طریق سازمان خصوصی‌سازی از دستورالعمل مولدسازی دارایی‌های دولت و توقف روند اجرایی آن، ادامه داد: در همین راستا باید تیمی از دستگاه‌های اجرایی مربوطه و اتاق بازرگانی استان در سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد زرشک تولیدی دنیا در خراسان جنوبی تولید می‌شود، بر ایجاد گمرک تخصصی و تعیین قیمت پایه و تأیید کیفیت این محصول در استان تأکید کرد.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی باید مرجع اصلی صادرات زرشک و عناب باشد و بقیه گمرکات کشور در این زمینه به عنوان واسطه عمل کنند.

استاندار با اشاره به اینکه ۴۳ درصد زرشک تولیدی در استان فرآوری و بسته‌بندی می‌شود، بیان کرد: باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا مجوز صدور گواهی حفظ نباتات محصول زرشک به خراسان جنوبی تفویض کامل شود.

قناعت افزود: خراسان جنوبی چون نخستین تولیدکننده زرشک جهان است باید اتاق بازرگانی بیرجند و جهاد کشاورزی با همراهی گمرکات برای صدور مجور راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در این استان بسته پیشنهادی متقنی آماده کرده و به گمرکات کشور ارسال کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص ما هم با حضور مسئولان استانی از طریق گمرکات کشور پیگیر خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها