خبرهای داغ:
سرهنگ عاطف:

شرکت در رزمایش سیاسی ۱۱ اسفند باعث تولید قدرت و اقتدار برای نظام می‌شود

همدان-مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان بابیان اینکه تولید قدرت مستلزم حضور آگاهانه و اکثریت  مردم است، گفت: شرکت در رزمایش سیاسی ۱۱ اسفند باعث تولید قدرت و اقتدار برای نظام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۳۸۲
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
شرکت در رزمایش سیاسی ۱۱ اسفند باعث تولید قدرت و اقتدار برای نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی اصغر عاطف در نشست تخصصی مدیریت آب و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های امروزی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان به مناسبت روز مهندس برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع نشست یکی از موضوعات کاری بسته سیاستی بسیج مهندسین در خصوص آب است بر همین اساس رویداد مدیریت آب و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های امروزی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه کمبود بارش و نزولات جوی در سال‌های اخیر و به دنبال آن کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات جدی در کشور است، گفت: برای تامین آب مصرفی پایدار باید به ظرفیت‌های بالقوه توجه جدی صورت بگیرد و از راه حل‌های علمی برای این موضوع کمک گرفته شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل بارش‌های تند و رگباری که به صورت سیلاب از حوزه آبریز استان خارج می‌شود از ظرفیت‌های بالقوه است، افزود: از دیگر ظرفیت‌ها مدیریت روان آب‌ها و استفاده از این ظرفیت در مصارف شرب و تحويل پساب تصفیه شده جایگزین روان‌آب‌ها و برداشت از چاه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت و احیاء قنوات، ایجاد سدهای زیرزمینی است.

وی با تأکید بر اینکه یک راهکار هم بازچرخانی آب خاکستری است، ابراز کرد: این نشست تخصصی هم با عنوان مدیریت مصرف آب و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های امروزی شکل گرفت.

عاطف عنوان کرد: این ظرفیت به تلاش علمی برای معرفی و همچنین زمینه‌سازی و کار فرهنگی، اجتماعی برای مسئولیت پذیری مصرف کننده در بحث کم آبی و یک مطالبه و خواست عمومی از دستگاه‌های متولی آب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های قانونی برای این موضوع یکی دیگر از نیازمندی‌های این ظرفیت است، تصریح کرد: خارج از قانون بودن در عین اینکه موضوعی دقیق، علمی و مورد تأیید باشد برای متولیان امر الزام‌آور نیست.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان با بیان اینکه ما در یک مقطع تاریخی حساس در منطقه قرار داریم، گفت: به تحلیل سیاستمداران در حال حاضر در مقطعی هستیم که قدرت بین المللی از غرب به شرق و به آسیا منتقل خواهد شد و یکی از بازیگران اصلی این اتفاق کشور مقتدر جمهوری  اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه تولید قدرت مستلزم حضور آگاهانه و اکثریت  مردم است، خاطرنشان‌کرد: شرکت در رزمایش سیاسی یازدهم اسفندماه باعث تولید قدرت و اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

در ادامه این نشست، دکتر خیرخواه زرکش دانشیار پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور و کارشناسان دیگر مباحثی را در خصوص مدیریت آب و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های امروزی مطرح و راهکارهایی را ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات