خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

انتخابات آزمونی برای ملت ایران/ تلاش دشمن تضعیف اقتدار ملی است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخابات ۱۱ اسفند ماه را آزمون دیگری برای ملت قهرمان ایران اسلامی خواند و گفت: معلمان، دبیران و مربیان پرورشی، نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی برای انتخاب اصلح و جلب مشارکت دارند.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۹۵
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در سالروز گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره فائزه رحیمی، شهیده امور تربیتی حادثه تروریستی کرمان در تالار معلم تبریز با بیان اینکه نقش تربیت و تزکیه، کم‌تر از تعلیم نیست؛ بلکه بیشتر از آن است، اظهار کرد: ای بسا کسی خیلی دانا و از نظر علمی هم پیشرفت کرده باشد، اما در صورت نداشتن اخلاق اسلامی و تزکیه، ارزشی ندارد؛ بنابراین باید در تعیین معلمان، مربیان و دبیران تربیتی، خیلی تلاش و دقت کرد. نباید صرفا برای پیدا کردن شغل، کسی را به سراغ امور تربیتی بفرستیم؛ بلکه بهترین‌ها باید به عنوان مربی پرورشی و تربیتی انتخاب شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما تلاش می‌کنند این انتخابات یا برگزار نشود یا با مشارکت کم برگزار شود؛ تصریح کرد: حضور بیشتر مردم در انتخابات، امنیت آفرین و اقتدار آفرین بوده و اهداف دشمن از تلاش برای عدم مشارکت یا مشارکت کم، تضعیف نظام دینی است. با مروری بر عملکرد جبهه کفر و استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران متوجه می‌شویم که در چهار دهه گذشته، دشمنان اسلام و نظام  برای تغییر نگرش و تغییر ساختار و براندازی با تمام توان به میدان آمدند؛ اینبار نیز هوشمندی مردم مثل همیشه دشمن را ناکام کرده و با حضور پرشورشان، مجلسی قوی خواهیم داشت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم رعایت تقوا در تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقایان کاندیداهای محترم که ما را برای حضور در جلساتشان دعوت می‌کنند، بعد می‌بینیم که صحبت چند دقیقه ای ما را در مورد اهمیت انتخابات مجلس، با نام حمایت آل هاشم از فلان کاندیدا در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند و اگر خبرنگاری هم در این برنامه است، این قسمت را منتشر کند که بنده از اول اعلام کرده‌ام که از هیچ نماینده‌ای حمایت نمی‌کنم. هر کسی که به تایید شورای محترم نگهبان رسیده عزیز و محترم است؛ اما حمایت از یک فرد خاص از نظر من پذیرفته نیست. 

حجت الاسلام آل هاشم با برشماری شاخصه‌هایی که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند، تصریح کرد: نماینده باید قوی، کارآمد و آشنا به مدیدیت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی‌ناپذیر، دارای همت جهادی و حاضر در بین مردم و دانا به نیازهای جامعه، بصیر و هوشمند، باتدبیر و بابرنامه باشد؛ از کاندیداها برنامه‌هایشان را برای آینده بخواهید.

وی، اجرای عدالت، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، به نفع مردم کار کردن، پایبندی به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها را از دیگر ویژگی‌های نمایندگان، عنوان کرد و گفت: پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمیت با مردم، تبلیغ با روش‌های درست و خود را خدمتگذار مردم دانستن، استکبارستیزی، مقاومت در برابر فشارهای دشمن، باتقوا بودن، ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری، امانتداری، پاکدامنی و به دور از فساد بودن و ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم هم باید مد نظر نمایندگان مجلس باشد.

امام جمعه تبریز، یکی از اهداف دشمن از تلاش برای کم رنگ شدن انتخابات پیش رو را تضعیف اقتدار ملی دانست و بیان کرد: انتظارات همیشگی دشمن ملت ایران و انقلاب، جدا کردن مردم از انقلاب و دیگر هدف دشمن از این اقدام، معرفی نارکارآ مدی نظام است؛ اما مردم بار دیگر نیز نقش موثر خود را در دفاع از آرمان‌های امام (ره)، رهبری و انقلاب به رخ جهانیان خواهند کشید. 

وی متذکر شد: آنچه که مهم است، مشارکت بیشتر در انتخابات بوده و از شما این انتظار را دارم، اگر مشکلات داخلی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، الان وقت قهر کردن نیست و برای اصلاح امور باید انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم و با حضور حداکثری شرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها