در این بیانیه آمده است: اکنون بار دیگر ملت شریف ایران در آستانه یک آزمون مهم و سرنوشت ساز دیگری قرار گرفته است آزمون مشارکت و مسئولیت پذیری مردم در انتخابات مهم ۱۱ اسفند...
کد خبر: ۹۵۸۲۹۷۶
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در آستانه انتخابات
بیانیه ای صادر کرد. 

متن بیانیه :
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم

تعیین سرنوشت مردم بدست خودشان از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است. نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات متعدد در چهار دهه حیات سیاسی خود، جلوه بی‌نظیری از دموکراسی را در قالب مردم سالاری دینی در معرض دید جهانیان گذاشته است. پیشرفت کشور و حل مشکلات آن منوط به تقویت اقتدار ملی است و شرط تحقق آن، مشارکت در انتخابات مجلس به عنوان مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری است لذا رای دادن را می‌توان تکلیف شرعی دانست چرا که اگر رای ندادن ما به فردی اصلح و کارآمد، سبب راه یافتن فردی غیراصلح به بدنه‌ی حاکمیت شده و به دنبال آن جامعه دچار انحراف شود، مسئول این انحراف ما هستیم؛ و اکنون بار دیگر ملت شریف ایران در آستانه یک آزمون مهم و سرنوشت ساز دیگری قرار گرفته است آزمون مشارکت و مسئولیت پذیری مردم در انتخابات مهم ۱۱ اسفند. انتخابات یک امر نمایشی نیست بلکه پایه و اساس نظام است و لذا می‌طلبد که ملت بزرگ ایران در این آزمون الهی همچون گذشته سرافراز بیرون بیایند و برگ زرین دیگری را به تاریخ پر افتخار کشور خود بیفزایند.

ضمن دعوت از ملت شریف ایران به حضور گسترده در انتخابات و در راستای این آزمون مهم لازم دانستیم چند نکته را به هم‌وطنان خود یادآوری و مرور کنیم:

۱. امروز چشمان دشمنان داخلی و خارجی به کمیت و کیفیت حضور و مشارکت عمومی و نتایج حاصل از آن دوخته شده است. همه نسبت به وضعیت دشوار اقتصادی و معیشتی واقف هستیم، اما راه برون رفت آن قهر با صندوق‌های رای نیست! قهر با صندوق‌های رای یا کاهش مشارکت می‌تواند موجب ضرر و زیان برای آینده کشور باشد؛ ملت شریف ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر ضمن اعلام پیام وحدت، همدلی و همبستگی خود را به نمایش گذارند.

۲. بر این باوریم که برای برون رفت از مشکلات، صرف حضور راهکار نیست بلکه باید حضور موثر داشته باشیم. حضور موثر یعنی انتخاب اصلح. رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) همانند پدری دلسوز، با بیان ویژگی‌های گزینه اصلح کلید حضور موثر را در اختیار ما قرار داده اند. (کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور و دارای تفکر معقول، خستگی ناپذیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرز‌ها، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح (خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی)، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخابات، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب و اهداف ملت، استکبار ستیز و مقاوم در برابر فشار‌های دشمن، با تقوا و راستگو و ساده زیست، پاکدامن و به دور از فساد) از ویژگی‌های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری است که می‌تواند مارا در امر مشارکت موثر یاری رساند.


۳. وظیفه بسیج دانشجویی به عنوان فعال‌ترین تشکل دانشجویی کشور، حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن، و تبیین مسائل مهم است و به هیچ وجه در جناح‌بندی‌های سیاسی و انتخاباتی دخالت نخواهد کرد. اصول این تشکل در انتخابات‌ها بی‌طرفی بوده و خواهد بود؛ لذا بسیج دانشجویی با رعایت بی طرفی کامل، از یک انتخابات پرشور، سالم و مردم نهاد حمایت و با تکذیب انتساب افراد و جریان‌ها به این تشکل، موکدا اعلام می‌داریم در این رابطه از هیچ فرد یا جریان سیاسی حمایت نمی‌کنیم.

ارسال نظرات