کمیسیون اروپا تامین مالی آنروا را از سر گرفت

کمیسیون اروپا کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی را از سر گرفت.
کد خبر: ۹۵۸۳۳۴۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

کمیسیون اروپا تامین مالی آنروا را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری المیادین، کمیسیون اروپا اعلام کرد که تامین مالی آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سر می‌گیرد.

این کمیسیون در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرد، اعلام کرده است که تامین مالی آنروا را از هفته آینده به میزان ۵۴ میلیون دلار از سر می‌گیرد.

این بیانیه تاکید کرد که صدور مجوزهای دوم و سوم به ارزش ۱۷.۳ میلیون دلار به زودی انجام خواهد شد.

این بیانیه ادامه داد که کمیسیون اروپا در کنار حمایت از آنروا تعهد کامل به پرداختن به مصیبت‌های ملت فلسطین بویژه در غزه دارد، به همین علت مبلغ ۷۳.۵ میلون دلار برای سال ۲۰۲۴ به کمک‌های خود خواهد افزود.

به این ترتیب و بر اساس اعلام این کمیسیون مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار برای فلسطینی‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان در مورد سکوت جهانی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی برخی نهادهای بین‌المللی و کشورها تلاش دارند وجهه تخریب شده خود را با ادعای کمک‌های مالی به ملت فلسطین جبران کنند. این در حالی است که هیچ کدام از این کشورها موضع تأثیرگذاری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه اتخاذ نکرده‌اند.

دولت آمریکا نیز که تاکنون سه بار با حق وتوی خود در شورای امنیت مانع از آتش بس در غزه شده، مدعی شده است که کمک‌های غذایی خود را به صورت هلی‌برن برای مردم غزه ارسال خواهد کرد.

کاهش کمک‌های بین‌المللی به آژانس آنروا پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی برخی کارمندان این آژانس را به مشارکت در حمله هفتم اکتبر سال گذشته میلادی متهم کرد. در پی این اتهامات بی اساس ۱۲ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس و سوئد کمک‌های خود به آنروا را متوقف کردند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین به تازگی نوشت که اسرائیل با گذشت یک ماه از ادعای مشارکت ۱۰ نفر از کارمندان آژانس آنروا در عملیات ۷ اکتبر هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

ارسال نظرات