چهارمین مرکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پردنجان شهرستان فارسان با حضور مسئولان استانی گشایش یافت.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۹۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آیین گشایش این مرکز، مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت اماکن فرهنگی در نقاط مختلف استان گفت: اهمیت ساخت مراکز فرهنگی در شهرها کمتر از ساخت معابر و اماکن عمومی نیست و برخورداری از مراکز فرهنگی موجب رشد فکری و ارتقای دیدگاه‌های فرهنگی در افراد یک جامعه خواهد شد.

حجت‌الله آسمند، کانون پرورش فکری را مرجعی برای استعدادیابی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و افزود: مراکز کانون پرورش فکری با بهره‌مندی از مربیان متخصص در زمینه آموزش مهارت‌های فکری و عملی در زمینه‌های فرهنگی مکانی امن در تربیت و پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند.

وی افزود: برخورداری شهرهای مختلف از این امکان فرهنگی یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای عدالت فرهنگی است.

 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردنجان در بام ایران سال ۱۳۹۶ کلنگ‌زنی شد و سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید. زمین این مرکز از سوی شهرداری و شورای شهر اهدا شده است.

این زمین با متراژ ۸۵۰ مترمربع و زیربنای ۴۵۰ مترمربع از سوی مرحوم خانلر رحیمی خیّر تامین و مابقی از اعتبارات کانون استان چهارمحال و بختیاری تهیه ساخته شده است.

این مرکز در پردنجان دارای امکاناتی همچون سالن آمفی‌تئاتر با گنجایش ۱۰۰ صندلی و مجهز به دستگاه آمپلی‌فایر و ۴ عدد بلندگو سقفی، ویدئو پروژکتور و پرده نمایش، سالن کودک و سالن نوجوان ... می باشد.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید با دانش‌آموز پردنجانی، پخش سرود ملی، اجرای شاهنامه‌خوانی، اجرای گروه مهر و ماه مرکز فارسان دبستان پسرانه علم و ادب فارسان، سخنرانی مدیرکل سابق کانون استان، خوان دل‌نوشته‌ ... از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

در این برنامه جمعی از مدیران و کارکنان کانون، مسئولان استانی، دانش‌آموزان و معلمان مدارس پردنجان حضور داشتند.

ارسال نظرات