جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: سرود نشان‌دهنده یک فعالیت جمعی و اتحاد یک ملت است. سرود یک آهنگ معمولی نیست و انتقال پیام در قالب هنر است.
کد خبر: ۹۵۸۳۸۵۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز (۱۴ اسفندماه) در اختتامیه مرحله استانی جشنواره سرود فجر که در سالن آمفی‌تئاتر شهدای ایلام برگزار شد، گفت: امسال یک انتخابات ویژه را پشت سر گذاشتیم، مشارکت بیش از ۲۵ میلیون نفر علی‌رغم جنگ رسانه‌ای، تهدید و ایجاد شک و تردید و همچنین به‌رغم جنگ تمام‌عیاری که دشمن علیه مشارکت در انتخابات به راه انداخت یک پیروزی عظیم برای ملت ما محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به زمان‌شناسی مردم در انتخابات اظهار کرد: همه آنهایی که گِله‌ها را کنار گذاشتند و آمدند، به‌جای کسانی که نیامدند تصمیم گرفتند. در واقع آنهایی که آمدند اثبات کردند که هستند و در این ایام به اولویت اول که نظام اسلامی است لبیک گفتند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در ادامه بیان داشت: انتخابات ۱۱ اسفند در کلیت نظام بسیار مؤثر بود، ۱۲ اسفند خیلی‌ها پشیمان شدند که نیامدند و اگر اندکی تأمل می‌کردند شاید آنها هم می‌آمدند.

 

وی اضافه کرد: چرا دشمن به این اندازه علیه ما جنگ رسانه‌ای به راه انداخت؟ آیا سلطنت‌طلب‌ها، گروه‌های تجزیه‌طلب کردی، منافقین، استکبار، رژیم صهیونیستی، اینترنشنال و بی‌بی‌سی طرف‌دار مردم ما هستند؟ این‌ها همان‌هایی هستند که سال گذشته در اجتماع برلین هیچ‌کدام همدیگر را هم قبول نکردند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه نظام استکبار بدیهی‌ترین تجهیزات پزشکی و نیازهای اولیه حیات را علیه ما تحریم کرده است بیان کرد: آمریکا پانسمان بیماران پروانه‌ای که اکثر کودک هستند و از آن رنج می‌برند را از ما دریغ می‌کند، کودکانی که در صورت عدم التیام زخم جان خود را از دست می‌دهند.

 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: آنهایی که ۴۵ سال است فراگیر مملکت ما را تحریم کردند از گرانی، تورم، جنگ و عملیات روانی مرگ جوانان و ترور دانشمندان لذت می‌برند.

کریمیان ابراز کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند مردم ما خاکریز را به دست دشمن ندادند و بزرگ‌ترین معروف که حفظ نظام اسلامی است را انجام دادند، این حجم از خصومت علیه ملت ما بی‌نظیر بود؛ اما دشمن هر چه بیشتر تلاش کند مردم ما بیشتر پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند، فرهنگ به‌مثابه هوایی است که تنفس می‌کنیم، افزود: کار متولیان فرهنگی بسیار ارزشمند است، چون فرهنگ ارزشمند است و سرود یکی از عناصر فرهنگی جامعه است.

 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام ادامه داد: سرود خوب و مؤثر هوا را خالص می‌کند و علاوه بر پیام و حسی که منتقل می‌کند آنهایی که در کنار هم قرار می‌گیرند را نیز بهره‌مند می‌کند. در واقع دوستی و خاطرات بچه‌های گروه سرود سالیان سال باقی می‌ماند و ماندگار است.

 

کریمیان با بیان اینکه مضامین سرود باید تعالی‌بخش باشد، تصریح کرد: در کنار سرود معنویت باید تقویت شود و همچنین عنوان سرود باید بازگوکننده اوضاع و مبتنی بر نیاز و سلیقه مخاطبین باشد. اجرای سرود نباید فقط مختص به جشنواره و مسئولین باشد و جامعه نیز باید از محتوای آن بهره‌مند شود.

وی با تأکید بر اینکه در سرود باید آفرینش موردنظر باشد، اضافه کرد: بعضاً مشاهده می‌شود فقط تقلیدکننده هستیم. به‌اصطلاح رایج با play back زیاد خود را اسیر نکنیم، در سرود اعضای گروه باید صدای همدیگر را بشنوند و حس روحی جمعی را تقویت کنند. فوق‌برنامه برای اعضای گروه سرود، برقراری ارتباط با خانواده آنها و همچنین ارتباط مستمر با اعضا و متولیان گروه بسیار ضرورت دارد.

 

وی در پایان بیان داشت: سرود نشان‌دهنده یک فعالیت جمعی و اتحاد یک ملت است. سرود یک آهنگ معمولی نیست و انتقال پیام در قالب هنر است و در آن یک روح معنوی حکم‌فرماست و چنانچه سرود را با معنویت همراه کنیم باعث تعالی معنوی نیز می‌شود.

 

ارسال نظرات