تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه بازگشت به قرآن‌ تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است، گفت: آنچه در اختیار ما هست صورت دنیوی قرآن است، صورت حقیقی قرآن در روز قیامت آشکار خواهد شد؛ زیرا این دنیا ظرفیت درک حقیقت قرآن را ندارد.
کد خبر: ۹۵۸۳۹۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی ویژه روستاییان و عشایر که با حضور ۱۴۰ قاری برتر به میزبانی مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ با بیان اینکه قرآن، معجزه رسول خاتم (ص) کتابی بی‌همتا است که بشر قادر نیست مانند آن را بیاورد، به تلاش‎های متعدد کفار در صدر اسلام برای همانندآوری قرآن اشاره کرد که تمام نمونه‌هایی که ارائه دادند موجب رسوایی خود آن‌ها و اثبات عدم توانایی بشر در همانند آوری قرآن شد.

وی در ادامه با اشاره به معجزات پیامبران در طول تاریخ، افزود: در طول تاریخ همواره رسولان الهی برای اثبات نبوت خود معجزاتی را متناسب با شرایط زمانی و مکانی جامعه خود ارائه می‎کردند، تمامی این معجزات معطوف به دوران حیات آن پیامبر بوده و با پایان عمر آن پیامبر معجزه ایشان نیز پایان می‎یافت، اما قرآن معجزه رسول گرامی اسلام (ص) پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال از رحلت ایشان همچنان زنده، هدایتگر و حیات بخش است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: قرآن معجزه‌ای برای تمام بشریت تا روز قیامت است که می‎تواند انسان‌ها را از گمراهی، ضلالت، جهالت و شقاوت نجات دهد و به سوی سعادت، خوشبختی و قرب الهی هدایت کند؛ آیات قرآن می‌توان در دل و جان انسان‌ها نفوذ و تحول ایجاد کند، به‌طوریکه گزارش‎های فراوانی وجود دارند که در طول تاریخ بسیاری با شنیدن حتی یک آیه قرآن، دچار تحول درونی شده و از گمراهی نجات یافته و به هدایت و سعادت رسیدند.

حجت‌الاسلام‌ مروی تصریح کرد: پیغمبر اسلام (ص) در عصری مبعوث شدند که جامعه از حیث فاصله با فضیلت‌های انسانی در شرایطی بود که زنده به گور کردن دختران، جنگ و خونریزی مایه افتخار و منزلت بود؛ اما پیامبر عظیم‌الشان (ص) به برکت قرآن توانست فطرت‌های خفته را بیدار و از میان اعراب عصر جاهلی که از فرهنگ، ادب و انسانیت به دور بودند، بزرگترین تمدن بشری را ایجاد کند.

وی شرایط امروز امت اسلام را نتیجه فاصله گرفتن از قرآن دانست و بیان داشت: قرآن به مسلمانان عزت و اعتبار داد، به برکت قرآن روزگاری جامعه اسلامی گل سرسبد تمدن بشری بود و مسلمانان مولد و توسعه دهنده علوم در جهان بودند، اما میان مسلمانان و قرآن فاصله انداختند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جنایات متعدد استکبار علیه مسلمانان در دوران معاصر، گفت: روزگاری قرآن فاتح قلوب و کشورها بود؛ اما امروز بیش از یک میلیارد مسلمان اسیر دست دو یا سه میلیون یهودی صهیونیسم هستند، جنایات عظیمی در غزه رقم می‌خورد اما هیچ کس عکس‌العملی نشان نمی‎دهد؛ آیا قرآن راه نجات و دستورالعملی برای این شرایط ارائه نکرده است؟ اگر به قرآن عمل شده بود این اتفاقات نمی‌افتاد و صهیونیست‌ها نمی‎توانست مسجد القصی، قبله نخست مسلمانان را غصب کنند.

حجت‌الاسلام‌ مروی با بیان اینکه ظاهر قرآن امروز در امت اسلام حضور دارد اما باطن و دستورات آن کنار گذاشته شده است، به قاریان توصیه کرد: قرائت قرآن و حفظ ظاهر آن بسیار ارزشمند است اما نباید تنها به قرائت قرآن بسنده کرد؛ آنچه موجب کمال، رشد و سعادت انسان می‌شود، عمل به قرآن است.

وی قرآن را از جمله شفیعان روز قیامت معرفی کرد و با بیان اینکه قرآن از عمل‌کنندگان خود در روز قیامت شفاعت می‌کند، گفت: آنچه در اختیار ما هست صورت دنیوی قرآن است، صورت حقیقی قرآن در روز قیامت آشکار خواهد شد؛ زیرا این دنیا ظرفیت درک حقیقت قرآن را ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها