خبرهای داغ:
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان با بیان اینکه پنج هزار نفر از این استان در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال ۷ هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شوند.
کد خبر: ۹۵۸۴۱۲۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حیدر عربی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه راهیان نور ۱۴۰۲ از آبان ماه آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر پنج هزار نفر در راهیان نور شرکت کرده اند که معادل ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر روز می شود.
وی افزود: در این اردو از اقشار مختلف دانشجویی، دانش آموزی، بسیج اساتید، فرهنگیان و سایر اقشار بسیج حضور داشته اند.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان با اشاره به حضور پرشور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: 2 اردوگاه در شمال و جنوب خوزستان محل اسکان زائران راهیان نور استان سمنان است.
عربی با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی ویژه زائران شرکت کننده در اردوگاه های راهیان نور استان سمنان تأکید کرد: آشنایی با سیره شهدا در سفر معنوی راهیان نور فرصتی مغتنم برای نسل جوان است تا با درک صحیح از ارزش های والای انقلاب اسلامی در مسیر تعالی گام بردارند.
وی افزود: راهیان نور اثرات بسزایی در فرهنگ کشور دارد؛ همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ چند موضوع در فرهنگ عمومی کشور همچون تفحص، تشییع شهدا و راهیان نور نقش دارد.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان تأثیرگذاری راهیان نور را یک حقیقت غیرقابل انکار دانست و افزود: حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تأثیر مثبتی روی مردم گذاشته است و باید گفت اگرهر اقدام فرهنگی توأمان با اثرگذاری نباشد در همان ابتدای راه نیمه‌تمام می‌ماند.
عربی با اشاره به اینکه مرحله دوم اعزام راهیان نور دانشجویی انجام شده که ۲۱ اسفند ماه به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: راهیان نور خانوادگی به صورت خودروی شخصی و کاروانی از ۱۷ الی ۲۱ اسفند برنامه ریزی شده است.
وی گفت: اردوی راهیان پیشرفت به صورت تلفیقی در کنار اردوهای راهیان نور برگزار شده که در واقع آشنایی با دستاوردهای انقلاب در این قالب برگزاری این اردو در دستور کار قرار دارد.
عربی بازدید از مظاهر پیشرفت استان خوزستان از جمله سد کرخه و پالایشگاه نفت را از برنامه های شاخص اردوی راهیان پیشرفت عنوان کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته یک هزار و 500 نفر افزایش اعزام داشتیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال هفت هزار نفر دیگر اعزام شوند.
وی افزود: از ۱۵ تا ۲۰ اسفند جشنواره رهاورد سرزمین نور در استان خوزستان برگزار می شود که هر روز از ایام هفته برای یک ارگان اختصاص یافته و ۱۷ اسفند متعلق به سپاه و بسیج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها