خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: افزایش مشارکت مردم استان در امر انتخابات، نتیجه توجه و عملیاتی نمودن ۴ راهبرد مقام معظم رهبری در سطح استان بود که باعث شد تا رتبه استان از جایگاه هفدهم در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به رتبه سیزدهم کشور در دوازدهمین دوره ارتقا یابد.
کد خبر: ۹۵۸۴۱۲۹
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در نشست خبری تحلیلی انتخابات در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان با بیان اینکه ۴ راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مورد تاکید مقام معظم رهبری، در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار داشت، گفت: در بحث برقراری امنیت انتخابات ۱۱ اسفند، اقدامات بسیار ارزنده ای توسط مسئولان دست اندرکار انجام گرفت که به همین واسطه شاهد انتخاباتی سالم و امن در استان بودیم.
وی افزود: رعایت اصل بی طرفی، عمل به مُر قانون و تعامل و همراهی و همکاری ویژه با اعضای هیات نظارت بر انتخابات از دیگر مواردی بود که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار داشت.
هاشمی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار نفر در حوزه های اجرایی، نظارت و امنیت ، امر انتخابات را در استان سمنان به پیش بردند، خاطر نشان کرد: مردم استان سمنان در ۴ حوزه انتخابیه، ۴ نفر منتخب را از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخاب کرده و رای خود را به صندوق انداختند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان سمنان همانگونه که در بسیاری از شاخص ها سرآمد و پیشرو در کشور بود، ضرورت داشت تا در بحث تحقق مشارکت قوی و حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند نیز بدرخشد.
استاندار سمنان افزود: در همین راستا بالغ بر یکصد و بیست گروه از جامعه مخاطب هدف در سطح استان احصاء و شناسایی و نشست های تبیینی در راستای افزایش مشارکت مردم برگزار شد.
وی همچنین تصریح کرد: طرح همیار مشارکت قوی به منظور بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان برای ترغیب خانواده و حضور در پای صندوق های رای، دیگر راهکاری بود که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار داشت و به خوبی اجرایی شد.
هاشمی ادامه داد: استان سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بحث مشارکت با ۴۷.۲ درصد، در رتبه هفدهم قرار داشت که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۴۷.۶ درصد مشارکت، به رتبه سیزدهم ارتقاء یافت و از میانگین کشوری بالاتر قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست تحلیلی خبری عنوان داشت: درصد مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری در سطح استان به این شرح است که مردم در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۴۱.۲ درصد، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۵۰.۸ درصد، در حوزه انتخابیه دامغان ۵۲.۴ درصد و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۴۸.۹ درصد مشارکت داشتند.
استاندار سمنان گفت: بر اساس نتایج به دست آمده، از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه عباس گلرو، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، احمد عجم، در حوزه انتخابیه دامغان، علی اکبر علیزاده و در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز یاسر عربی توانستند به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابند.
هاشمی افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله میرباقری با ۹۱.۵ درصد، منتخب مردم استان سمنان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام گرفت.
استاندار سمنان در پایان گفت: عباس گلرو از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه با ۴۵.۵۸ درصد، احمد عجم از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ۳۸.۷۱ درصد، علی اکبر علیزاده از حوزه انتخابیه دامغان با ۳۶.۱ درصد و یاسر عربی از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان با ۵۷.۸ درصد از کل آراء، توانستند به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابند
ارسال نظرات
پر بیننده ها