مانعی برای ثبت جهانی قلعه "فلک الافلاک" باقی نمانده است

استاندار لرستان گفت: مانعی برای ثبت جهانی قلعه " فلک الافلاک" خرم آباد باقی نمانده است و اکنون همه باید در راستای تحقق این اتفاق مهم تلاش کنند.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۶۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: ظرفیت های مختلف گردشگری و تاریخی در لرستان آنچنان اعتبار دارند که توسط پژوهشگران این حوزه مورد تایید قرار گرفته است.

 

وی گفت: همچنین جایگاه تاریخی قلعه فلک الافلاک مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و از طرفی با برگزاری جلسه جداگانه رییس جمهور برای این بنای تاریخی، مانعی برای ثبت جهانی این اثر باقی نمانده است و سپاه استان نیز برای ساماندهی حریم قلعه، با اشتیاق استقبال می‌کند.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: هر زمان که نیازمند اطلاع رسانی بوده‌ایم رسانه‌های استان چاره ساز بوده اند و اکنون که همدلی و همکاری همگان برای معرفی لرستان ضروری است باید ظرفیت های مختلف را منعکس کنند.

 

زیویار با تاکید بر رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد و روستای گردشگری بیشه ادامه داد: اقدامات لازم برای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه باید توسط دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی همچنین اضافه کرد: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی باید علاوه بر اینکه ظرفیت های گردشگری بی‌شمار لرستان معرفی، در مقابل، حرمت این ماه مبارک نیز حفظ شود.

 

وی با اشاره به انتخابات هفته گذشته نیز گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه یک رویداد بزرگ بود و با وجود تمام حساسیت درون خانوادگی جریان های سیاسی، حضور مردم موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی شد چراکه اقلیت ها و تمامی اقشار مختلف شرکت کردند و یک جشن ملی محسوب می‌شود.

 

زیویار بیان کرد: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره گذشته افزایش یافت و جزو پنج استان اول کشور در حضور و وفاداری به ارزش های انقلاب هستیم.

ارسال نظرات