مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۲۴ هزار سیل زده در ۵۲۶ روستای جنوب این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۴۷۳
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهدی سجادی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از روز هفتم اسفندماه و با شدت گرفتن بارش‌ها ۱۴ شهرستان استان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شدند و همچنین سیل منجر به آسیب رساندن به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب این استان شد.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران سه هزار و ۲۸۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۴۰ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام شده و ۱۰ هزار بسته غذایی و همچنین بطری‌های آب معدنی و اقلام زیستی شامل پتو ، وسایل گرمایشی بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با کمک هلال‌ احمر استان‌های معین ۲۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی هم تاکنون به استان ارسال شده و علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

سجادی گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست و تاکنون به ۱۸ روستا به وسیله بالگرد امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است.

وی بیان کرد: هم اینک ۲ هزارو ۱۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۸۰ تیم و با استفاده از ۳۹۷ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز سه شنبه و در مجموع به ۵۲۶ روستا خدمات‌رسانی کنند.

ارسال نظرات