فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: گروه های جهادی سپاه و بسیج با تمام ظرفیت و تا پایان بحران در میدان و کنار مردم جنوب استان خواهند ماند.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۰۵
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان به خبرنگار بسیج بیان کرد: از ابتدای شروع سیل همه در میدان حضور داشتند و از ابتدای سیلاب خدمات رسانی در حال انجام است و هر کجا مردم دچار آسیب شدند مجموعه سپاه پاسداران در کنارشان حضور مستمر دارد.

وی افزود: سپاه، بسیجیان، گروه های جهادی و تشکل های مردمی و نهادهای دولتی همه دست به دست هم دادند و در حال انجام وظیفه هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شهرستان چابهار و در بخش های پیرسهراب و پلان و همچنین مجموعه شهرستان دشتیاری اقدامات موثر و خوبی در دست اقدام است و تا رفع کامل مشکلات سیل زدگان در کنار شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه و به طور متوسط هر خودرو یک تن نیاز اساسی مردم در نقاط روستایی بارگیری شده است و اقلامی نظیر آرد، مواد غذایی از قبیل روغن، حبوبات، ماکارونی و غیره و مهم ترین نیاز روستاییان که آب است در دسترس مردم قرار می گیرد و این روند همچنان تا مرتفع شدن نیاز مردم ادامه دارد.

شفائی با اشاره به حضور تمامی مجموعه سپاه پاسداران در مناطق سیل زده تاکید کرد: ما به عنوان خدمتگزاران و فداییان مردم در میدان حضور داریم و قطعا صحنه را خالی نکرده و نخواهیم کرد و همیشه در کنار مردم خواهیم ماند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: آن هایی که از این اتفاق ناگوار به دنبال سو استفاده رسانه ای هستند باید بیایند و ببینند که چگونه مسئولان و مردم دست در دست هم در حال خدمت رسانی هستند.

وی گفت: در ادامه روند کمک به مناطق سیل زده جنوب استان مجموعه ظرفیت های نیروی زمینی سپاه نیز اعم از امکانات مهندسی، بهداشتی و درمانی و نیازهای اولیه مردم از ابتدای سیل در خدمت مردم قرار گرفته و این خدمت رسانی ادامه دارد.

شفائی تصریح کرد: اکنون قریب به ۴۰ دستگاه از ماشین آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال کمک به بازگشایی راه ها و معابر درگیر با سیل هستند که این خدمت رسانی تا پایان عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی استمرار خواهد داشت.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تجهیزات بهداشتی و درمانی نیروی زمینی سپاه نیز از دیروز در قالب تیم های مجهز به پزشک، پرستار و داروهای مورد نیاز به روستاهای آسیب دیده اعزام شده و با همکاری خانه های بهداشت به مددجویان خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: در جهت رفع نیازهای اولیه نقاط آسیب دیده هم توان بسیار ارزشمندی از مجموعه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان با همکاری گروه های جهادی به کار گرفته شده و نیازهای مردم شامل مواد غذایی و غیره در محل ذخیره امکانات فراهم شده است.

ارسال نظرات