کلاس نهج البلاغه به همت پایگاه مقاومت بسیج نجمه سلام الله علیها در پایگاه باحضور بانوان بسیجی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۲۸
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

به گزارش‌خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رضایی نژاد، در ابتدای سخنان خود گفت: هدف از تشکیل کلاس‌های نهج البلاغه آشنایی عزیزان تعلیم وتربیت با دوم کتاب ما شیعیان است.

وی ادامه داد: شخصیت حضرت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام پس از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بی‌نظیر و نهج‌البلاغه به گونه‌ای است که انسان‌ها به اندازه ظرفیت‌شان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ هر مقدار علم و عقل بشر رشد کند، میزان بهره‌گیری استفاده از آن بیشتر می‌شود.

کارشناس مسایل مذهبی، گفت: نگاه به نهج‌البلاغه باید به نحوی باشد که این کتاب یک نیاز ضروری برای انسان‌هاست، در عصر معاصر به شدت نیازمندیم به نیازهای درونی انسان‌ها پاسخ داده شود، یکی از آن نیازهای درونی حس آرامش است که انسان زیر نظر یک مربی قرار گیرد، از این رو باید به بحث نهج‌البلاغه‌خوانی توجه خاصی داده شود.

وی،اظهار داشت: باید تلاش شود تا یکسری پنجره‌های جدید فکری و اعتقادی را در مقابل خودمان باز کنیم، چرا که انسان یکسری کدهایی را از نهج‌البلاغه دریافت می‌کند که باعث باز شدن مشاعر روحی و معنوی انسان می‌شود تا بتواند در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.

ارسال نظرات