بیستم اسفند روز ملی راهیان نور، معاونت اردویی ناحیه بسیح بافق گفت: عازم مناطق عملیاتی جنوب بودیم یک ماشین سواری به اتوبوس ما اشاره کرد، ایستادیم و گفت شهید زارع به خواب من آمده است و..
کد خبر: ۹۵۸۴۹۳۸
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،روز ۲۰ اسفند به مناسبت نخستین حضور آیت الله خامنه‌ای در جمع راهیان نور و بزرگداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی، با عنوان روز راهیان نور نامگذاری و در تقویم ثبت گردیده است‌
حال در این سال‌ها مسئولان و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه ماندگاری ارزش‌های دوران دفاع مقدس، اجرای طرح کاروان راهیان نور را از سال ۱۳۷۷ به طور رسمی در کشور آغاز کردند. در این میان مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری ناحیه مقاومت بسیج بافق فعالیت گسترده‌ای را انجام داده است به منظور آشنایی بیشتر با این مسئول، میهمان "رضا ابوترابی" معاونت ناحیه شدیم آنچه می‌خوانید ماحصل گفت وگوی ما است.

وی با بیست سال سابقه کاری به عنوان مسئول اعزام کاروان راهیان نور بسیج اظهار کرد: این اردو‌ها به منظور توسعه تفکر بسیجی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در جهت تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی تشکیل می‌شود.

ابوترابی تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های اردویی، راهیان نور و گردشگری و پیگیری و تصویب و اجرای آن را براساس دستورالعمل‌های ابلاغی برشمرد و افزود: هدایت و هماهنگی، نظارت واجرای بهینه‌ی اردو‌های راهیان نور بسیجیان و به کارگیری راویان در اردو‌ها در راستای عمق بخشی داخلی از دیگر وظایف ما می‌باشد.

وی از اهداف اعزام نسل جوان به راهیان نور به صحبت پرداخت و گفت: نسل جوان با شجاعت ودلیری رزمندگان زمان جنگ آشنا می‌شوند.

معاونت اردویی بسیج با اشاره به معرفی الگو‌ها و اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس
تصریح کرد: این نسل جوان هم مانند حضرت زینب (س) می‌تواند روایتگر دوران جنگ برای نسل جوان بعد از خود باشد.

وی با اشاره به برگزاری این اردو در سال جاری افزود: تعداد ۲۲دستگاه اتوبوس ازاقشارمختلف مردم (دانش آموز، دانشجو، کارگران وکارکنان دولت) رابه مناطق عملیاتی جنوب وغرب اعزام کردیم.

معاونت راهیان نور و گردشگری ناحیه بافق در خصوص دیگر اردو‌ها اعلام داشت: سالیانه به غیر از راهیان نور برای نسل جوان اردو‌های راهیان پیشرفت، گردشگری جهت بازدید از اماکن دیدنی استان و کشور برگزار می‌گردد.

وی به بیان خاطرات آبان سال ۱۳۹۵ با کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر از شهرستان بافق پرداخت و گفت: عازم مناطق عملیاتی جنوب بودیم ساعت ۸ الی ۹ صبح به یزد رسیدیم؛ بعد از پل زیرگذر پارک کوهستان به طرف پلیس راه یک ماشین سواری به اتوبوس ما اشاره کرد و ایستادیم.

ابوترابی افزود: "حسین رضایی" کارشناس دفتر سیاسی استانداری وارد اتوبوس شد و سؤال کرد؛ کاروان دانش آموزان شهرستان بافق هستید و هنگامی که جواب مثبت را شنید، خودش را معرفی کرد.

"حسین رضایی" عکس شهید دانش آموز (رشته ریاضی فیزیک) 《علیرضا زارع 》که در عملیات کربلای ۵ روز ۱۹ دی‌ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسیده را به دانش آموزان بافقی نشان داد و گفت: پس از گذشت ۳۰ سال از شهادت علیرضا، شب گذشته به خواب من (حسین رضایی) آمد و من گله کردم که پسر خوب، پس کجایی؟! که خبری از ما نمی‌گیری، شهید《علیرضا زارع》 (بچه محله فهادان جنب مسجد قائمیه) به من گفت: ما شهدا این‌جا مأموریت‌هایی داریم از جمله اینجا بافق است امامزاده عبدالله و فردا صبح کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر بافقی عازم مناطق عملیاتی جنوب هستند و من و دوستان شهیدم مأموریت داریم برای مراقبت و محافظت از آنان همراهیشان کنیم و تا پایان سفر و رسیدن آن‌ها به خانواده این مأموریت ادامه دارد.

الهام نصیرزاده بافقی

ارسال نظرات