نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران سعادت بزرگی است

تبریز- نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی توفیق خدمت به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را سعادت بزرگی برای پرسنل بنیاد شهید امور ایثارگران دانست و گفت: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیست.
کد خبر: ۹۵۸۴۹۵۱
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا، گفت: شهدا برای حفاظت از اسلام و صیانت از میهن اسلامی، از عزیزان و نعمت سلامتی خود گذشتند. خانواده‌های شهدا اگر صبوری نمی‌کردند، جوانان این مرز و بوم نمی‌توانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند. ایثارگری شهدا و خانواده‌های‌شان موجب پایداری نظام اسلامی شد.

وی جانبازان سرافراز را اسوه‌های فداکاری دانست و با تجلیل از ایثارگری آنها، ادامه داد: صبر خانواده‌های جانبازان به‌ویژه همسران آنها که پرستاران شبانه‌روزی هستند، درد و رنج جانبازی را قابل تحمل می‌کند و این خود، نوعی ایثارگری است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیست، پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما به قشری از جامعه خدمت می‌کنید که نظام جمهوری اسلامی، استحکام خود را مدیون ایثار آنها و استقامت خانواده‌های‌شان است.

وی ایثارگران را از سرمایه‌های ارزشمند جامعه و توفیق خدمت به آنها را سعادتی بزرگ برای پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تاکید کرد: خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ذخیره‌ای برای آخرت است و اجر آن نزد خداوند محفوظ است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در چند روز باقی‌مانده از ماه شعبان باید از خدا مسألت کنیم که قلم عفو را بر گناهان ما بکشد تا پاک و پاکیزه به مهمانی‌اش وارد شویم. استغفار از برترین اعمال ماه شعبان است. استغفار زیاد، ما را با روح و نفسی پاک به ماه رمضان وارد می‌کند. ماه رمضان نیز مناسب‌ترین ایام برای دعاست و در این ماه هرقدر بتوانیم باید دعا بخوانیم.

وی با بیان چند نکته درباره استجابت نشدن دعا، افزود: برخی اعتقادی به دعا کردن ندارند، چون دعاهای‌شان مستجاب نمی‌شود، اما باید توجه داشت که استجابت دعا شرایطی دارد. اخلاص در دعا و امیدوار بودن به رحمت و مغفرت خدا، از آداب دعا و دو شرط مهم استجابت دعاست. داشتن شایستگی نسبت به خواندن دعا، یکی دیگر از شروط استجابت دعاست. 

 

ارسال نظرات