عرضه میوه شب عید در 60 غرفه با قیمت تنظیم بازار از 27 اسفند در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از عرضه کالاهای اساسی به مناسبت ماه مبارک رمضان و میوه شب عید با قیمت تنظیم بازار و 15 درصد زیر قیمت بازار از 27 اسفند در استان آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۹۵۲
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان  جهادکشاورزی استان اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تعطیل بردار نیست و در ایام نوروز نیز همکاران ما برای تنظیم بازار، تامین شکر و گندم و اقلام پروتئینی و ... فعالیت خواهند داشت.

وی از عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی همچون شکر ، برنج ، خرما و... به مناسبت ماه مبارک رمضان در 60 غرفه در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: 22 غرفه در سطح شهر تبریز و 38 غرفه دیگر نیز در سطح 20 شهرستان دیگر استان به عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی اقدام خواهند کرد.

 فتحی گفت: 800 تن سیب و پرتقال شب عید ذخیره‌سازی شده است و از 27  اسفند با اعلام تنظیم بازار استان، با قیمت مناسب عرضه آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که مردم برای تامین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان و ایام عید نگرانی نداشته باشند، اظهار داشت: 400 تن میوه شب عید در سطح شهر تبریز و 400 تن باقی مانده در سایر شهرستانها عرضه خواهد شد.

فتحی با اشاره به اینکه برای تامین برق عشایر استان آذربایجان شرقی از انرژیهای خورشیدی بهره گرفته می شود افزود: هرچقدر بتوانیم از انرژی خورشیدی و سایر انرژی های تجدیدپذیر در بخش کشاورزی استفاده کنیم می‌توانیم قدم موثری در توسعه این بخش داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زیاد است اما یکی از موانع آن ناترازی انرژی است که استفاده از انرژی هایی مثل انرژی خورشیدی می تواند در حل این مسئله موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش و اهمیت جامعه عشایری در تولید محصولات داخلی بیان کرد: عشایر استان آذربایجان شرقی، مردمان زحمت‌کشی هستند که در تامین پروتئین، لبنیات، تولید محصولات زراعی و باغی در پایاب سدها نقش ایفا می‌کنند.

وی طرح جهش تولید در دیمزارها را یکی از اتفاقات خوب بخش کشاورزی استان در سال 1403 برشمرد و گفت: این طرح منجر به افزایش تولید و خرید شد که در سایه آن ضریب اطمینان برای موجودی انبارها و سیلوها افزایش یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه از فعالیت های اثرگذار همکاران روابط عمومی در سطح سازمان، شهرستان ها و ادارات تابعه سازمان در تبیین برنامه ها و عملکرد سازمان و ادارات تابعه سازمان تجلیل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها